Tjänstemannaförbundet HTF

ACNielsen i Stockholm tilldelas HTFs ”Guldnapp”. Tar emot utmärkelsen på HTF-seminarium idag

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2006 13:22 CET

”På dagens dynamiska, globala arbetsmarknad är det en utmaning att hitta lösningar, både för kunder och anställda. ACNielsen ger sina anställda möjlighet att förena föräldraskap och jobb genom barnets alla åldrar och skapar därmed ett generöst arbetsklimat där jämställdhet och föräldraskap står högt på dagordningen”. Så lyder motiveringen till varför ACNielsen tilldelas HTFs utmärkelse ”Guldnappen”.

Företagets personalchef Catrine Augustsson tar emot ”Guldnappen” på HTFs seminarium ”Gör arbetslivet barntillåtet” idag.

Tid: Seminariet börjar kl 13.00, utdelning cirka kl 15.30

Plats: HTF-huset, Franzéngatan 5, Stadshagen, i Stockholm

ACNielsen ingår i VNU-koncernen och är världens ledande marknadsundersökningsföretag. Företaget är verksamt i mer än 100 länder och erbjuder mätning och analys av marknadsutveckling och konsumentbeteenden. Med hjälp av ACNielsens marknadsundersökningar, produkter, analysverktyg och professionella tjänsteutbud kan kunderna bättre förstå konkurrensen och hitta nya sätt att göra marknadsförings- och försäljningskampanjer ännu mer lönsamma. VNU -koncernen har 38 000 anställda och inom ACNielsen Sverige arbetar cirka 80 personer.

Mer information om ACNielsen finns på www.acnielsen.se. Frågor besvaras av ACNielsens personalchef Catrine Augustsson, telefon 070-513 65 13.

Guldnappen delas ut till företag, organisationer och personer som genom sitt agerande underlättar för medlemmarna att förena arbete och föräldraskap. Det kan handla om en arbetsgivare med en positiv attityd som gör att de anställda känner att det är acceptabelt att bilda familj eller en arbetsplats som med praktiska åtgärder försöker underlätta dagishämtning, förkortad arbetstid och föräldraledighet. Det kan också vara en person som är föregångare på dessa frågor. Företaget ska ha kollektivavtal och jämställdhetsplan.

Bild: Catrine Augustsson, personalchef ACNielsen, HTFs förbundsordförande Holger Eriksson samt Linda Swahn, ekonomichef ACNielsen

Pressekreterare Maria Mirsch
Mobil: 070-668 90 42

Tjänstemannaförbundet HTF, Box 30102, 104 25 STOCKHOLM. Tel 08-737 80 00, Fax 08-618 68 12, www.htf.se