flygtorget.se

ACR får fler order i Saudi

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2006 17:20 CET

ACR, Aviation Capacity Resources International AB får ytterligare miljonorder av Royal Saudi Air Force i Saudiarabien.

I dagarna har ACR International fått en tilläggsorder av Royal Saudi Air Force i Saudiarabien med syftet att hålla King Faizal Air Academy i Riyadh med instruktörer under fem år.

Tidigare projekt fungerar mycket bra och ACR International har nu fått kundens förtroende att som planerat fortsätta byggandet av ett Centre of Excellence inom flygtrafikledning och radarjaktledning. Kontraktet signerades i Riyadh den 5 november 2006.

Det sista kontraktet är värt ca 26 MSEK och löper på fem år. Tidigare två kontrakts värde är drygt 65 MSEK och löper på minst tre år.

- Det är både spännande och roligt att ACR International fortsätter att på kort tid få ökat förtroende hos försvarsmakten i Saudi. Att Royal Saudi Air Force fortsätter att beställa leveranser av ACR International ser vi som en bekräftelse att vi gjorde rätt att satsa på denna marknad. Det ligger fler förfrågningar i regionen som vi hoppas få vara med och bjuda på under vintern, säger vd Jan Blyckert.

Moderbolaget ACR har för avsikt att driva och operera flygledartjänster i Sverige. Under vintern 2006 förväntas Regeringen att ta beslut om att avreglera lokal flygtrafiktjänst i likhet med vad som skett i andra länder i Europa.

För mer information kontakta gärna:

Jan Blyckert eller Arne Stokke
VD ACR AB CFO ACR AB