Actea Consulting AB

Actea landar i Malmö

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 15:32 CET

För att möta efterfrågan från våra kunder expanderar Actea sig i södra Sverige med att etablera ett kontor i Malmö. Vi hälsar alla nya och befintliga kunder välkomna till vår nya adress; Media Evolution City på Västra Varvsgatan 6A i Västra hamnen.

”Detta är en mycket viktigt etablering för oss och det är härligt att vi äntligen finns representerade på alla större orter i Sverige. Vi vet att vår närvaro ytterligare kommer att stärka relationerna till våra kunder på en viktig marknad"

Anders Larsson, VD

Den första september började Mathias Widstrand hos Actea Consulting för
att ansvara för uppbyggnaden och expansionen i den södra regionen.

Mathias kommer närmast från en roll som affärsområdeschef på
Sigma AB inom området Leadership & Change, och har lång erfarenhet som
affärsutvecklare, projektledare, strategi- och verksamhetskonsult samt
ledarutveckling.
Mathias nås på 0733-448801, eller via mail
mathias.widstrand@actea.se.

Anders Larsson, VD, 0708-93 89 89
Niclas Ahlestål, Extern kommunikation, 070 – 202 69 39

Om Actea Consulting
Actea är ett framgångsrikt konsultbolag som startade verksamheten år 2000. Acteas huvudkontor är lokaliserat i Göteborg och har kontor i Lidköping, Linköping, Malmö, Stockholm, Västerås, Växjö. Actea har sin bas på den svenska marknaden, men verkar även internationellt. Våra kunder finns inom myndigheter, kommuner och landsting, producerande och tjänsteföretag och detaljhandel. Actea Consulting AB omsättning år 2011 var ca 100 miljoner kronor.

Våra erbjudanden – rätt hjälp på rätt plats
Acteas erbjudanden omfattar sex områden: Risk & Säkerhet, Integrated Logistics Support, Supply Chain Management, IT-management, Verksamhetsledning samt Lednings- och organisationsutveckling. I vårt utbud finns verktygen som ger stöd till hela din verksamhet – du väljer själv vad som är relevant för dig. Vi erbjuder dig helt enkelt det du behöver. Inte mer. Inte mindre.