Actea Consulting AB

Actea värvar ny styrelsemedlem

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2012 14:47 CEST

Vi på Actea är stolta över att presentera vår senaste styrelsemedlem, Helena Anderberg, som är ordinarie ledamot från och med bolagsstämman 2012-04-02.

Det valberedningen fick i uppdrag var att söka en person med mångårig erfarenhet och gott kontaktnät inom näringsliv, gärna inom östra Götaland och Mälardalen/Uppland. Vidare så var ett genuint intresse och engagemang för att aktivt öka företagets marknadsandelar högt på listan. Det som även värdesattes högt var tidigare erfarenhet från styrelsearbete i tillväxtföretag, vilket passade som hand-i-handske på Helena.

Så här säger Helena om varför hon tackade jag till att engagera sig i Actea:

”Att få möjlighet att arbeta  med Actea tycker jag är idealiskt. Jag har egen erfarenhet från  konsultverksamhet fokuserad på tillväxt med lönsamhet. Detta står Actea för i  kombination med hög kvalité i uppdragen.”

Vi önskar Helena varmt välkommen till Actea styrelse.

Kort om Helena Anderberg

Helena Anderberg har arbetat både som organisationskonsult och företagsledare. Helena var VD för Ahrens Rapid Growth University under 1996-2003, och var med i utvecklingen av 300 ledare inom det privata och offentliga näringslivet. Helena har även arbetat som försäljningschef på Poolia där hon bland annat genomförde säljutvecklingsprogram för de anställda. Sen 2008 är Helena VD för Novare Academy där hon utvecklar och genomför ledarskapsporgram inom både näringsliv och offentlig sektor.

Anders Larsson, VD, 0708-93 89 89
Fredrik Rehnström, vVD, 0706-25 01 25

Övriga frågor
Niclas Ahlestål, marknadsansvarig, 070-202 69 39

Om Actea Consulting
Actea är ett framgångsrikt konsultbolag som startade verksamheten år 2000. Acteas huvudkontor är lokaliserat i Göteborg och har kontor i Lidköping, Linköping, Stockholm, Västerås, Växjö. Actea har sin bas på den svenska marknaden, men verkar även internationellt. Våra kunder finns inom myndigheter, kommuner och landsting, producerande och tjänsteföretag och detaljhandel. Actea Consulting AB omsättning år 2010 var ca 85 miljoner kronor.

Våra erbjudanden – rätt hjälp på rätt plats
Acteas erbjudanden omfattar sex områden: Risk & Säkerhet, Integrated Logistics Support, Supply Chain Management, IT-management, Verksamhetsledning samt Lednings- och organisationsutveckling. I vårt utbud finns verktygen som ger stöd till hela din verksamhet – du väljer själv vad som är relevant för dig. Vi erbjuder dig helt enkelt det du behöver. Inte mer. Inte mindre.