Active Outfit

Active Outfit - Sveriges nya butik för jakt och friluftsliv

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2012 18:10 CEST

Active Outfit utmanar Sveriges jakt och friluftsbutiker på nätet.

Active Outfit är en nystartad ehandel med den bästa utrustningen från kända varumärken inom jakt och friluftsliv. Erbjudande innebär också personlig service, snabba leveranser, konkurrenskraftiga priser och god produktkännedom på en lättöverskådlig och informativ plattform.

Företaget är grundat av Robert Danowsky och Victor Wennerholm, som smygstartade verksamheten under hösten 2011. Företaget är baserat i Stockholm.

"Vår ambition är att det ska vara en lika rik upplevelse att handla utrustning på nätet som att klämma och känna på varorna i en fysisk butik. Det vill vi uppnå med god produktkännedom, utförliga produktbeskrivningar och guider, det bästa bildmaterialet och en nära kontakt med våra kunder. Här finns det tydlig utvecklingspotential om vi tittar på svensk ehandel idag." säger Victor Wennerholm (VD) och fortsätter;

"Vi ser ett tydligt utrymme för ehandeln att fortsätta utvecklas i de här branscherna och marknaden är långt ifrån mättad. Efterfrågan för exempelvis jaktintresserade av att få tillgång till välsorterade butiker är stor samtidigt som många inte bor i städer eller tätorter och därför inte har naturlig tillgång till riktigt välsorterade butiker. Det utrymmet vill vi fylla."

Hemsida: www.activeoutfit.se

För mer information, kontakta Victor Wennerholm (VD).
Mail: victor@activeoutfit.se
Telefon: 08-515 100 06

Active Outfit är en ehandel med ett brett utbud av de bästa varumärkena inom jakt och friluftsliv, med fokus på ”hårdvara”.

Idén är att tillhandahålla den bästa utrustningen för människor med en aktiv fritid, med fokus på jakt och friluftsliv. Erbjudande innebär också personlig service, snabba leveranser, konkurrenskraftiga priser och god produktkännedom på en lättöverskådlig och informativ plattform.

Active Outfit säljer produkter från varumärken såsom Albecom, Buck Knives, Bushnell, EKA Knivar, Fällkniven, Garmin, Gerber, Hoppe's, Icom, Leatherman, Luminox, Maglite, Nor-Lyx, Optimus, Ortovox, Peltor, Profsafe, Sigg, Steiner, Streamlight, Victorinox, Wenger med flera.