Actus Flytt & Express AB

Actus Flytt & Express – Råd om flyttlådor och böcker

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 11:16 CEST

Följ dessa råd för att din flytt ska gå så smidigt som möjligt. Här hittar du information om hur du packar dina saker på bästa sätt inför en flytt. Actus Flytt & Express, en välkänd aktör bland flyttfirmor i Stockholm, tipsar om saker som kan vara bra att komma ihåg inför flytten.

Om du använder egna lådor eller kartonger av annan typ än särskilda flyttlådor bör dessa ha handtag. Dessa lådor bör slås om med snöre inför själva transporten. Kom ihåg att om du anlitar Actus som din flyttfirma kan du låna våra flyttlådor mot en deposition i samband med att du bokar din flytt. Lådorna är både praktiska och stabila. När lådan är full viks den bara igen.
Packa aldrig en kartong helt full med böcker, lämna istället halva utrymmet för lätta saker såsom kuddar, täcken och kläder.

Om Actus:
Actus Flytt & Express AB är en av Stockholms mest välrenommerade flyttfirmor och erbjuder alla tjänster som har med flyttning att göra. Kunderna är såväl företag som privatpersoner. För kunder som söker ett flyttföretag i Stockholm eller städbolag i Stockholm är Actus sedan många år ett naturligt val.

Actus levererar även andra tjänster som har med flytt att göra, exempelvis packning och magasinering.  Med hjälp av sitt eget städbolag, Actus Städ AB, utförs regelbunden städning hos företag och i privata hem samt flyttstädning. Actus har även goda kontakter med internationella speditörer och tillhandahåller transporter ut i Europa och övriga världen. Actus flyttfirma har kontor beläget centralt i Stockholm.
För mer information: www.actusflytt.se