Actus Flytt & Express AB

Actus Flytt & Express – Råd om glas och elektriska apparater

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2008 09:05 CEST

Följ dessa råd för att din flytt ska gå så smidigt som möjligt. Här hittar du information om hur du packar dina saker på bästa sätt inför en flytt. Actus Flytt & Express, en välkänd aktör bland flyttfirmor i Stockholm, tipsar om saker som kan vara bra att komma ihåg inför flytten.

Glas och porslin kräver extra omsorgsfull packning. Slå in porslinet väl i papper och stapla det sedan på högkant. Fyll ut alla tomma utrymmen med hopkramat papper. Glas bör slås in i silkespapper och läggs ned i lådan. Kom ihåg att om du anlitar en flyttfirma så bör du låta dem packa dina ömtåliga saker eftersom de annars inte är ansvariga om något går sönder.

Tänk på att fast anslutna elektriska apparater kräver urkoppling av elektriker eller VVS-montör. Tvättmaskiner kräver dessutom transportsäkring av trumman.

Alla sladdar till TV, video, stereo med mera ska kopplas ur och rullas ihop. Fäst dem med snöre eller tejp.

Om Actus:
Actus Flytt & Express AB är en av Stockholms mest välrenommerade flyttfirmor och erbjuder alla tjänster som har med flyttning att göra. Kunderna är såväl företag som privatpersoner. För kunder som söker ett flyttföretag i Stockholm eller städbolag i Stockholm är Actus sedan många år ett naturligt val.

Actus levererar även andra tjänster som har med flytt att göra, exempelvis packning och magasinering.  Med hjälp av sitt eget städbolag, Actus Städ AB, utförs regelbunden städning hos företag och i privata hem samt flyttstädning. Actus har även goda kontakter med internationella speditörer och tillhandahåller transporter ut i Europa och övriga världen. Actus flyttfirma har kontor beläget centralt i Stockholm. För mer information: www.actusflytt.se