Euroling AB

Adam Blomberg ny CTO för Euroling

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 18:34 CET

Euroling stärker sin position som ledande leverantör av informationssökningstjänster för e-handel, webbplatser och intranät, och utser Adam Blomberg till chief technology officer (CTO).

Adam som är en av upphovsmännen till sökmotorn SiteSeeker, ska i rollen som CTO leda den tekniska utvecklingen av Eurolings produkter och tjänster mot kunder och partners med fokus på kundservice och e-handel.

- Euroling är ett innovationsföretag och med den nya CTO-rollen säkerställer vi att vi fortsätter att utveckla och leverera söklösningar av världsklass till både nya och befintliga kunder, säger Johan Carlberger, vd på Euroling som utvecklar SiteSeeker.

Som CTO kommer Adam också vara involverad i större kundprojekt som projektledare och teknisk resurs.

Kontakt

Adam Blomberg, CTO, Euroling AB, tel: 08-519 00 502, e-post:adam.blomberg@euroling.se
Johan Carlberger, vd, Euroling AB, tel: 08-519 00 504, e-post:johan.carlberger@euroling.se

Om Euroling

Euroling är en ledande leverantör av tjänster för informationssökning. Under varumärket SiteSeeker erbjuder företaget sök- och statistiktjänster för e-handel, webbplatser och intranät till fler än 200 företag och organisationer, bland annat Clas Ohlson, Ving och Försvarsmakten. En unik tjänstemodell erbjuder expertstöd och sökteknik i världsklass som matchar kundens unika och föränderliga behov av effektiv informationssökning. För mer information, besök www.euroling.se.