KTM-Sportmotorcycle Scandinavia AB

Adam får dejta KTM 390 Duke!

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 07:00 CEST

-Vilket besked! Gud vad kul, säger Adam när vi ringer upp honom och meddelar att han vunnit tävlingen.

Under våren genomförde KTM och tidningen BIKE en tävling som gick ut på att tidningens prenumeranter skulle svara rätt på frågan mellan vilka datum som Bike Week går av stapeln, vad som kännetecknar KTM samt skriva en kort motivering om varför just de skulle få låna en helt nya KTM 390 Duke i sommar. Adam Hallborg svarade rätt på de två frågorna och skickade in dem tillsammans med motiveringen:

Till sommaren ska jag till Göteborg för att sommarjobba. I och med att jag flyttar dit enbart över sommaren så har jag inte tillgång till min vanliga hoj. Vad vore väl bättre då än att få låna en 390 Duke för att ta sig till och från jobbet med varje dag. En hoj som är lika optimal att smita före i storstadsköer med på vardagarna som att piska landsväg med på helgerna! Gör min sommar till den bästa någonsin och låt mig få dejta Duke:n. Vem vet, kanske vår sommarflört utvecklas till ett mer varaktigt förhållande? Förhoppningsvis med min gamla älsklings goda minne... ;)

Adam har sen tidigare ett A2 körkort vilket gör KTM 390 Duke till en ytterst lämplig hoj. Hans första möte med Duken skedde redan i januari på MC Mässan i Stockholm.

- När jag och en polare var på MC mässan och såg KTM 390 Duke för första gången blev jag genast intresserad!

Jag har kört hoj en tid men aldrig en KTM. När jag sedan såg tävlingen i BIKE kände jag att ett sådant tillfälle kan man bara inte missa, säger en glad Adam.

Vi säger grattis till Adam och önskar honom lycka till och mycket nöje med sin nya sommarflört!

KTM Sportmotorcycle Scandinavia är en av Sveriges största leverantörer av motorcyklar. Det svenska huvudkontoret ligger i Örebro, och vi ansvarar för Sverige, Norge samt Danmark. Moderbolaget finns i Österrike, och tillverkar ca 100 000 motorcyklar per år. Modellprogrammet består av allt från offroad minicyklar till SuperSport för väg och bana. KTM tillverkar även sportbilen, KTM X-Bow. Oavsett modell eller storlek, är alltid en KTM "Ready To Race".