Ödåkra Tennisklubb

Adam Granath vann igen!

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2013 14:38 CEST

Adam Granath, från Ödåkra Tennisklubb, tog 1:a placeringen i Skåne/Halland Mästerskapen -13, i både PS12 och PD12.

Adam Granath är 10 år gammal och sedan tre år tillbaka är hans stora intresse tennis. Han tränar 5-6 gånger i veckan, 1-2 timmar per träning. Adams senaste vinst innebär att han nu har 138 poäng och nu är siktet inställt på mästerskapet i Karlskrona.

”Det mest imponerande med Adams insats är att han höll både andra omgången och i semin i singelspelet. Andra omgången vann han med 7-6, 6-4 mot Johan Falck i WÄTK och Semifinalen vann han mot Theodor Bunke i Lomma/Bjäred TK med 6-3, 7-6. Det var tufft men Adam tror på sig själv och spelade tufft även när det stod 6 – 6. Man får inte glömma att Adam är 10 år och spelar mot 12 åringar”, berättar Kenth Gustavsson, chefstränare i Ödåkra Tennisklubb.

Adam Granath har även imponerat tidigare i år. Vid årsskiftet vann han SALK, en stor stockholmstävling med internationell touch, med deltagare från bl.a. de nordiska länderna. Vidare ställde han upp i hemmaklubbens Pålsjö Outdoor Open, där han första helgen vann 11-års-klassen och andra helgen kom tvåa i 13-års-klassen.

Kenth Gustafsson, Chefstränare i Ödåkra Tennisklubb, 0702 – 20 51 70

Bilder går att beställa gratis genom Henrik Nilsson, 042 - 300 90 99

Om Klubben
Ödåkra Tennisklubb har idag ca 650 st. medlemmar.
Hemsida: www.odakratennis.se

Ödåkra Tennisklubb är en breddförening som välkomnar tennisintresserade barn, ungdomar och vuxna, i alla åldrar. Vår verksamhet bedrivs i Ödåkra Sporthall där det finns två inomhus tennisbanor och två utomhusbanor.  Klubben har ca 650 medlemmar och klubbens ledord är; Engagemang, trivsel och glädje!