Adamo Bredband

Adamo lanserar Sveriges snabbaste bredband 1Gbit/s

Pressmeddelande  •  2007-09-20 13:00 CEST

Adamo lanserar nu Sveriges första 1Gbit tjänst för privatpersoner. Boende hos Lunds Kommunala Fastighets AB kan nu beställa den nya tjänsten. Tjänsten har kapacitet på 1Gbit (1000Mbit) och kostar 1495kr i månaden.

Lunds Kommunala Fastighets AB har byggt ett öppet bredbandsnät där de boende fritt kan välja sin leverantör. Som första leverantör i nätet och i landet lanserar Adamo nu 1Gbit bredband. Tjänsten är tillsvidare enbart tillgänglig hos LKF men nya snabbare tjänster kommer inom kort även till Adamos andra öppna stadsnät runt om i landet.

"Så här snabbt bredband kommer inte vara så vanligt de närmaste åren, men det är viktigt för oss att hålla oss i framkant av utvecklingen och visa att vi lyssnar på våra kunders önskemål om ännu snabbare bredband" säger Fredrik Gillström på Adamo. Och fortsätter "I dagsläget är tjänsten enbart tillgänglig i ett av våra ca 40 öppna nät, i de flesta näten är 100Mbit/s fortfarande den snabbaste tillgängliga tjänsten, men fler snabba tjänster kommer”.

Ett öppet bredbandsnät tillåter kunden att själv välja vilken leverantör han vill anlita för sitt Bredband, Telefoni och Tv. I Sverige pågår nu en kraftig utbyggnad av öppna nät vilket långsiktigt kommer att säkerställa privatpersoners tillgång till konkurrenskraftiga tjänster.

Adamo Bredband är en tjänst från Spanska Adamo Europe S.L. Adamo är en av Europas ledande tjänsteleverantörer i Öppna nät. Adamo levererar tjänster i ca 40 öppna stadsnät i Spanien och Sverige.

www.adamo.se

Fredrik Gillström