smartclip Nordics

Adconion Direct söker SALES MANAGER Stockholm

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2013 11:25 CEST

Adconion Direct söker en driven och hungrig person som vill vara med på en spännande resa i en snabbrörlig och expansiv bransch och sätta Adconion på kartan i Norden. Tjänsten som Sales Manager utgår från Adconions kontor på Stureplan i centrala Stockholm men har hela Norden som arbetsfält. Adconion Direct ingår i Adconion Media Group där även Smartclip Nordics ingår.

Arbetsbeskrivning
Som Sales Manager på Adconion Direct ansvarar du för kontakten med bolagets två olika kundtyper, Mediabyråer, samt slutkunder. I arbetet ingår daglig kontakt och försäljning av Adconion Directs produktportfölj mot existerande kunder men även en del nykundsförsäljning. I arbetet ingår dels försäljning men även en förståelse för hur kampanjer levereras. Internt kommer du arbeta nära övriga kollegor på sälj och leveranssidan för att hela tiden säkerställa att våra kunder arbetar optimalt med de tjänster Adconion erbjuder.

Kompetenskrav

• Erfarenhet av digitala medier
  • Erfarenhet från roller med kund- och mediabyråkontakt.
  • Duktig på att hålla många bollar i luften och verka i en miljö med högt tempo och hög grad av eget beslutsfattande med korta ställtider.
  • Goda kunskaper i Microsoft Office (Powerpoint/Excell primärt)
  • Grundkunskaper I marknadsföring och förståelse för hur internetmediet fungerar
  • En god lagspelare som sätter lagets bästa framför den egna insatsen i alla lägen
  • Kontaktnät inom MediaSverige
  • Tidigare arbetat med CRM-verktyg är meriterande, ej ett krav.
  • Can do attitude och en vilja att hela tiden utveckla sina kunskaper

Är du rätt person att ta dig an utmaningen som Sales Manager på Adconion Direct. Anmäl ditt intresse till oss snarast genom att mejla personligt brev och CV till Robert Björk, Sales Director, på bjork @ smartclip.com. Vi kommer påbörja intervjuande och rekryteringsprocess så snart vi anser oss ha ett tillräckligt antal intressanta ansökningar. Tjänsten kommer att tilsättas snarast men den sökandes nuvarande situation i övervägande.