DarlingExpress - Barnens presentbutik

AddBaby - för den säkerhetsmedvetna föräldern

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2011 09:41 CET

AddBaby är ett svenskt företag som sedan 2005 tillverkar funktionella produkter för den aktiva familjen. Många av deras produkter är gjorda för att användas på barnvagnen.

AddBaby Första hjälpen väska är ett kit med första hjälpen produkter som småbarnsföräldrar kan ha nytta av. Den praktiska väskan har kardborrfästen och går att fästa på barnvagnen. Väskan är framtagen i samarbete med svenska Röda Korset.

AdddBaby Reflextejp till barnvagn är en 0,5 m lång tejp som fäster på plast och metall. Tejpen klipps i småbitar och fästs på barnvagn, pulka eller något annat som behöver en reflex.

AddBaby Handledsband för barnvagn är ett band där ena delen fästs i barnvagnen och den andra runt din handled. Om den som drar barnvagnen halkar till eller av annan anledning tappar fästet om vagnen så förhindrar remmen att vagnen rullar iväg. Handledsremmen är speciellt lämplig att använda för föräldrar som ofta drar sin barnvagn nerför trappor eller branta backar.

- Det är suveränt att AddBaby tar fram produkter som gör det enkelt för föräldrar att förebygga olyckor. Och om olyckan är framme så är det smidigt att ha en Första Hjälpen-väska lättillgänglig, säger Lena Koinberg på barnbutiken DarlingExpress.

AddBaby köper du hos DarlingExpress.com.

DarlingExpress är en presentbutik för bebisar! Här köper du en fin babyfiltnapp, napphållaredregellapp  haklappsnuttefilt mm till en baby. Du väljer själv om du handlar till den egen baby eller som en present till en nyfödd baby.