PERMANOVA Lasersystem Aktiebolag

Additiv tillverkning möjliggör snabb och flexibel komponentframställning

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2020 15:03 CET

Additiv tillverkning gör det möjligt att på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt framställa komponenter vars egenskaper – mått, geometri, vikt, med mera – gör dem svåra, eller ibland omöjliga, att tillverka med andra metoder. Det innebär stora möjligheter, inte minst för branscher där efterfrågan på mindre serier av specialkomponenter är stor.

Utöver själva framtagandet av produkter och komponenter kan additiv tillverkning användas för att ytbelägga, lägga till detaljer på, eller reparera en befintlig produkt.

På vår hemsida kan du läsa mer om additiv tillverkning och dess många fördelar och användningsområden!

Permanova Lasersystem AB integrerar robotiserade lasersystem för metallbearbetning, framför allt för svetsning, laserhärdning, 3D-skärning, lödning, påsvetsning och märkning med laser. Permanovas lösningar höjer kundernas produktivitet, produktkvalitet och lönsamhet.