AddNode Group AB

AddNode avyttrar Moguls finska rörelse

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2004 13:40 CEST

AddNodes dotterbolag Mogul Finland OY avyttrar den finska rörelsen till Tietotalo OY.

Avyttringen är en naturlig följd av minskade volymer för AddNodes finska verksamhet och en konsekvens av koncernens prioritering i ökad lönsamhet. Försäljningen får endast en mindre effekt på årets resultat. Kundavtal och all personal om tolv personer övergår till den nya ägaren som avser att driva verksamheten vidare.

”Verksamheten i Finland har under de senaste åren blivit så liten att vi från Sverige inte längre kan motivera kostnaderna att utveckla verksamheten framåt med nödvändiga managementresurser och infrastruktur”, säger Lars Save, koncernchef AddNode.

För ytterligare information kontakta:
Lars Save, VD och koncernchef AddNode
tel. 08-506 66 222
e-post. lars.save@addnode.com

Urban Näsman, VD Mogul Finland OY
tel. 08-506 66 100
e-post. urban.nasman@mogul.com

AddNode är en IT-koncern som erbjuder bransch- och teknologispecifika IT-lösningar som effektiviserar och utvecklar våra kunders affärsverksamheter. Idag verkar AddNode inom tre affärsområden GIS, Media och Teknologi. Affärsområde GIS består av Cartesia GIS som är verksamt inom geografiska informations- och positioneringssystem. Affärsområde Media består av Teknik i Media, Teknik i Media Trading och Knowledge Partner som fokuserar på IT-lösningar och utbildningar för medieproducerande företag. I Affärsområde Teknologi ingår Mogul Technology Center, Linewise och Mogul Finland som är verksamt inom konsultation av IT-relaterade kommunikationslösningar och affärssystem. AddNode är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Huvudägare är Bonnier & Bonnier AB. Koncernen har cirka 260 anställda och kontor på åtta orter i Sverige samt i Helsingfors i Finland. För mer information, se www.addnode.com.