Addtruly AB

AddTruly i samarbete med Ingenjörer utan gränser

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2016 10:50 CEST

Ingenjörer utan gränser och AddTruly har ingått ett samverkansavtal där AddTruly samlar in pengar till Ingenjörer utan gränsers verksamhet. Ingenjörer utan gränser kommer att använda dessa pengar i sina volontärprojekt i Afrika och Nepal.

Ingenjörer utan gränser är en ideell, opolitiskt och religiöst obunden organisation med syfte att:

 driva volontärprojekt baserade på ingenjörskompetens i nära samverkan med utvalda
lokala samarbetspartners.

 inspirera unga att välja ingenjörsyrket.

 aktivt bidra till våra medlemmars och personer i våra nätverks utveckling till
reflekterande och vidsynta ingenjörer.

 skapa en länk mellan nyanlända ingenjörer och potentiella framtida
arbetsplatser/praktikplatser.

Samverkan mellan AddTruly och Ingenjörer utan gränser bygger på att Addtruly godkänt Ingenjörer utan gränser som organisation och uppfyller AddTrulys högt ställda krav.

”Vi är väldig glada för detta samarbete med AddTruly. Härigenom kan vi stärka vår starkt växande volontärverksamhet. Vi är även glada att AddTruly kvalificerat oss som bidragsmottagare, ett bevis på att vi har en väl fungerande verksamhet” säger Caroline Bastholm, ordförande i Ingenjörer utan gränser.

För mera information kontakta :

Malin Jungerstedt, medgrundare AddTruly, malin@addtruly.com

Jan Byfors, Ingenjörer utan gränser, jan.byfors@ingenjorerutangranser.se

Genom att synliggöra företagens sociala engagemang på ett effektivt och innovativt sätt skapar vi reellt värde för företag, deras kunder och samhällsutveckling runt om i världen.
Det här gör vi genom att matcha företag med handplockade, effektdrivna organisationer runt om i världen.
En enkel integrationsprocess av vår digitala insamlingsbössa på företagssidan aktiverar kraftfulla insamlingskampanjer som inte bara engagerar konsumenter utan gör det enkel att sprida ordet om och skapa synlighet för företagets varumärke och insamlingskampanj i sociala medier.
Genom att få följa upp organisationernas arbete skapar vi värdefulla relationer mellan givare, organisationer och företagen.

AddTruly AB (org.nr. 556979-8613)