AddTruly

AddTruly startar innovativ insamling till Project Playground #GivingTuesday

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2016 09:40 CET

I samband med Giving Tuesday lanserar AddTruly en banbrytande insamlingskampanj till Project Playground på ett antal webbplatser.

AddTruly är bolaget som får andra företag att ge tillbaka till samhället. Nu lanserar man en helt ny insamlingskampanj till Project Playground som är banbrytande på en rad punkter. Bland annat har AddTruly en egen digital insamlingsbössa som företag kan sätta på sina webbplatser och starta egna insamlingar till direkt. Förarbetet har redan AddTruly gjort - något som innebär att steget är kortare för företagen att göra gott. Insamlingsbössan genererar även spridning i sociala medier vilket gör att ännu fler kan hitta till insamlingen och bidra till organisationernas intäkter.

"Men det bästa av allt är att alla som bidrar genom insamlingsbössan får konkreta bevis på att man gjort något bra. AddTruly återkopplar nämligen om vad effekter av insamlingen lett till några månader efter att insamlingen avslutats“säger Anna Urombi, VD och medgrundare av AddTruly.

Det som skiljer AddTruly från andra insamlingar till ideella organisationer är att man arbetar med målet att alla, både företag och konsumenter, ska kunna välja ut kvalitetssäkrade gräsrotsorganisationer runt om i världen att stötta och sedan följa arbetet som organisationen gör.

Den aktuella insamlingen har startats som en julkampanj på företaget Wellstreets webbplats samt deras undersidor, bland andra Returnado och Reve.

Om Project Playground

Project Playground är en ideell organisation grundad 2010, som verkar för att förbättra barn och ungas möjligheter i livet genom organiserad aktivitet, sport och social verksamhet med fokus på individen. Project Playgrounds verksamhet bedrivs i Sydafrikas kåkstäder sedan 2010 och i Sverige för ensamkommande ungdomar sedan 2016.

Läs mer på www.project-playground.org

Om Giving Tuesday

#GivingTuesday-rörelsen startades av ett grupp människor vid det kulturella centret Belfer Center for Innovation & Social Impact i New York City 2012. #GivingTuesday ansluter olika grupper av individer, samhällen och organisationer runt om i världen för ett gemensamt syfte: att fira och uppmuntra bidrag till ideell verksamhet.

Om Wellstreet

Wellstreet är ett entreprenörslett kompetensbolag som investerar i early stage sådd- och riskkapital tillsammans med operativt och strategiskt engagemang i onlinebaserade, konsumentcentriska och datadrivna bolag.

Wellstreet har valt att ge en julgåva till Project Playgroundpå 10 000 kr och med hjälp av Wellstreet-familjen starta en insamling till organisationen. Målet är att få in ännu mer pengar via den digitala insamlingsbössan som placerats på Wellstreet-familjens sidor.

Läs mer på www.wellstreet.se

Genom att synliggöra företagens sociala engagemang på ett effektivt och innovativt sätt skapar vi reellt värde för företag, deras kunder och samhällsutveckling runt om i världen.
Det här gör vi genom att matcha företag med handplockade, effektdrivna organisationer runt om i världen.
En enkel integrationsprocess av vår digitala insamlingsbössa på företagssidan aktiverar kraftfulla insamlingskampanjer som inte bara engagerar konsumenter utan gör det enkel att sprida ordet om och skapa synlighet för företagets varumärke och insamlingskampanj i sociala medier.
Genom att få följa upp organisationernas arbete skapar vi värdefulla relationer mellan givare, organisationer och företagen.

AddTruly AB (org.nr. 556979-8613)