Nikija Event AB

ADEPT OCH W.E.T. KLARA FÖR METALLSVENSKAN 2013

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 10:00 CET

ADEPT OCH W.E.T. KLARA FÖR METALLSVENSKAN 2013

Adept som 2011 utnämndes av tidningen Slitz till Sveriges bästa rockband har på kort tid hunnit göra sig ett respekterat namn såväl i Sverige som utomlands. Med kompromisslös metal/hardcore har Adept blivit ett band att räkna med och världen ligger nu öppen framför deras fötter. Bandet går i bräschen för den nya generationen av musik från den hårdare skolan med influenser från band som In Flames och At The Gates. Den 24:e och 25:e Maj gästar de Metallsvenskan för både ett liveframträdande på Fredagen och hårdrocksfotboll på Lördagen.

W.E.T., med sångaren Jeff Scott Soto i spetsen (ex Talisman, Journey, Yngwie Malmsteen) kommer till Metallsvenskan för en spelning den 25 Maj. Det Svensk/Amerikanska bandet innehåller förutom vokalisten, medlemmar från banden Eclipse och Work of Art.

Sedan tidigare är King Diamond, At The Gates, Hardcore Superstar, Graveyard, Bullet, The Kristet Utseende, Vomitory, F.K.U., Return, Nine och Corroded bokade till årets festival.

Metallsvenskan äger rum på Örnsro IP i Örebro den 24 & 25 Maj 2013.

www.metallsvenskan.com