CoffeeCom

Adidas Group väljer CoffeeCom

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 09:40 CET

CoffeeComs nylanserade koncept innebär att företag erbjuds möjligheten att bokstavligen hamna i händerna på potentiella kunder, samtidigt som hundratals caféer ökar sina ekonomiska marginaler genom gratismuggar att servera varm dryck i. Take away-muggarna finns även , utöver cafenätverket, strategiskt placerade där företagens potentiella kunder återfinns. Idén är hämtad från Australien där den dokumenterade exponeringstiden av muggens budskap uppmätts till unika 37 minuter och det unika take away-muggarna följer med köparen i tunnelbanorna, till arbetsplatsen eller på stan’.

Adidas Group är världsledande och pionjär inom sportindustrin och  erbjuder via varumärket Reebok bland annat de framgångsrika walkingskorna EasyTone. Den aktuella kampanjen sker i samarbete med Intersport och budskapet på muggen syftar till att få målgruppen till Intersports butiker. För att ytterligare lyfta kampanjen kommer muggarna bland annat finnas den exklusiva gymkedjan Balance och Kungliga Tennishallen under kampanjperioden.

– Vi är glada att vår kanal snabbt blivit så populär och uppmärksammats av ett inovativt företag som Adidas Group /  Reebok. Kul att de väljer att ta till vara på möjligheten som kanalen erbjuder att fånga kunden nära köptillfället och uppmana till direkt action. Vi utvecklar ständigt kanalen med tilläggstjänster för att mäta och maximera kundens resultat, säger Fredrik van Speijk, VD för CoffeeCom.

CoffeeCom har skapat ett nätverk av oberoende caféer och speciellt utvalda platser som erbjuder annonsyta på take away-muggar. Första kampanjen startade den 20 februari år och take away-muggarna återfinns på mer än 220 caféer i Stockholm. CoffeeComs caféer fördelar sig över de tre tillväxtregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö med cirka 400 caféer totalt.

Idén till CoffeeCom är hämtad från Australien och Sydafrika där annonskanalen används av kända varumärken så som Adidas, Ray-Ban och SonyEricsson. Kanalen har även prisbelönts vid bland annat Northern Ireland Social Media Awards 2011. Det svenska cafésamarbetet initierades hösten 2011.

CoffeeCom präglas av en stark entreprenörsanda i kombination med en gedigen erfarenhet av nätverkbyggande i varierande branscher. Företagen som annonserar ska vara noga utvalda och CoffeeCom lägger stor vikt vid att kampanjerna kvalitetssäkras och kundanpassas. På sikt kommer nätverket breddas och redan idag finns flera större samarbeten inplanerade. CoffeeCom är helägt av Golfhäftet i Sverige AB.