Aditro AB

Aditro, Elanor och SD Worx välkomnar Seresco (Spanien & Portugal) och Trianon (Schweiz) i Payroll Services Alliance

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2011 08:02 CET

Seresco (Spanien och Portugal) har 42 års erfarenhet som ledande inom tjänster för administrering av personal och löner. Mer än 80 000 lönebesked för över 500 kunder i Spanien och Portugal (till exempel Alsa, Air Liquide, Roche Pharma, Valeo, ...) processas varje månad. Seresco har även utvecklat lönetjänstprojekt i Latinamerika.

Trianon (Schweiz) är ett ledande HR-tjänsteföretag som erbjuder lönetjänster, pensionsfond, personförsäkring och frånvarohanteringstjänster via integrerad outsourcing av affärsprocesser, HR-konsulting och HR-programvara. Trianon grundades 1997 och har två filialer (Lausanne och Zürich). Trianons 90 medarbetare betjänar 150 kunder, av vilka 50 är internationella företag.

Payroll Services Alliance grundades 2010 av Aditro och SD Worx, följt av Elanor i mars 2011. Payroll Services Alliance samlar erbjudanden från sina samarbetspartners till en genuint paneuropeisk lönehanteringslösning. Med anslutningen av Seresco och Trianon täcker Payroll Services Alliance partners nu över 27 europeiska länder i norra, östra, södra och västra Europa.

Payroll Services Alliance: samarbete mellan strategiska partners

Samarbetspartnerna inom Payroll Services Alliance erbjuder ett integrerat gränsöverskridande förhållningssätt. "Vi kombinerar starka europeiska lösningar med utmärkt lokal expertis i alla de länder vi täcker," säger Jan van den Nieuwenhuijzen, vd på SD Worx Group. "Detta är exakt det som internationella företag efterfrågar." Mats Winkler, vd på Aditro, tillägger: "Inom Payroll Services Alliance tror vi alla starkt på att samarbete med strategiska partners är bästa sättet att kunna erbjuda effektiva europeiska lösningar. Det ger oss möjlighet att kombinera styrkorna hos alla partners, vilket garanterar bästa möjliga service åt våra kunder."

Om anslutningen av Seresco och Trianon

"Sedan nio månader är vi partner i Payroll Services Alliance och våra kunder är mycket nöjda med fördelarna av detta strategiska partnerskap," tillägger Petr Homolka, vd på Elanor. "Därför är det glädjande att kunna välkomna Seresco och Trianon. "Utvidgningen av våra tjänster till Schweiz och Iberiska halvön ger våra kunder nya möjligheter."

"Schweiz ligger bokstavligt talat i hjärtat av Europa. Det är därför som många av våra internationella kunder har sitt europeiska eller globala huvudkontor i Schweiz och därför letar efter integrerade tjänster. "Genom att bli medlem i Payroll Services Alliance kan vi svara på deras gränsöverskridande behov: vi kan erbjuda dem utmärkta tjänster i 27 europeiska länder via en partner", förklarar Brigitte Staub, delägare i Trianon.

"Payroll Services Alliance är en lösning som vi alla vinner på: vi vinner bättre täckning, våra partners likaså och mest viktigt: våra kunder vinner enormt", tillägger Manuel Ángel Busto Riego, vd på Seresco. "Från och med nu behöver kunderna bara förhandla med en enda partner för tjänster i alla europeiska länder. Det sparar tid, är mer effektivt och de behåller sin strategiska översikt."

Fakta och siffror

• Payroll Services Alliance är europeiskt i själ och hjärta.
  • Medlemmarna är ledande företag inom lönetjänster på sina hemmamarknader
  • Payroll Services Alliance är näst största leverantören av lönetjänster i Europa
  • Payroll Services Alliance:
    • över 450 miljoner euro i sammanlagda intäkter
    • 4 200 anställda
    • över 51 000 kunder
    • över 5,5 miljoner lönebesked varje månad
  • Geografisk täckning:
    • Aditro: Danmark, Estland, Finland, Norge, Sverige (huvudkontor)
    • Elanor: via egna filialer: Bulgarien, Tjeckien (huvudkontor), Ungern, Polen, Rumänien, Ryssland, Serbien Slovakien, Ukraina
    • SD Worx: via egna filialer: Belgien (huvudkontor), Frankrike, Tyskland, Luxemburg, Nederländerna, via lokala partners: Österrike, Irland, Italien, Turkiet och Storbritannien
    • Seresco: Portugal, Spanien (huvudkontor)