Adlibris.com

Adlibrisgruppen startar postersajten Wonderwall – snygga och billiga posters för alla rum

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2018 12:30 CET

Adlibrisgruppens affärsområde Adlibris Next lanserar postersajten Wonderwall, som säljer posters från 39 kr. Med eget tryckeri i Adlibris lokaler i Morgongåva trycker Wonderwall posters ”on demand” och kan därmed pressa både priser och leveranstider.

”Posters är ett intressant produktsegment med stark tillväxt. Med våra duktiga grafiska formgivare kommer vi att kunna erbjuda ett unikt och kul sortiment och snabbt hoppa på trender och spännande samarbeten”, säger Wonderwalls försäljningschef Kristina Ekström.

Wonderwall kommer vara ett eget varumärke och e-handelssajt men produkterna kommer gå att hitta på Adlibrisgruppens andra sajter så som t.ex. Adlibris.com, Bamba.se, Yayday.se och Köketsfavoriter.se.

”Wonderwall drar nytta av synergier i logistik och personal som gör att vi kan erbjuda posters till konkurrenskraftiga priser. Med billiga priser hoppas vi kunna avdramatisera det folk hänger på sina väggar. Att byta posters ska vara kul och billigt”, fortsätter Kristina Ekström.

Först ut för Wonderwall är posters, men teamet tittar redan nu på att utöka erbjudandet till andra produkter som kan tryckas som t.ex. mobilskal, textilier och anteckningsböcker.

Adlibris Next, Adlibrisgruppens affärsområde med fokus på mobil e-handel och snabba lanseringar, har sedan starten i slutet av 2016 lanserat lågprisbutiken Yayday.se och Adlibris Express app för hemleverans samma dag.

Adlibrisgruppen skapar lustfyllda och inspirerande shoppingupplevelser på webben. Med passion för våra produkter och kundnytta i fokus strävar Adlibrisgruppen alltid efter att förbättra våra tjänster och erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser. Adlibrisgruppen består av e-handelssajterna Adlibris, Discshop, Bamba, Odla.nu, Kökets Favoriter, Yayday, Wonderwall och Roliga prylar. Adlibrisgruppen är en del av Bonnier AB