Adoperator

Adoperator tecknar samarbetsavtal med Sportsverige

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2010 15:52 CET

Adoperator tecknar avtal om försäljning av annonsutrymme med Sportsverige. Sportsverige är ett nätverk av nischade sportsajter som når över 600.000 unika besökare brutto enligt AC Nielsen och över 6,5 miljoner sidvisningar per vecka.

”Det är kul att kunna stärka upp vårt nätverk med Sportsveriges mycket nischade sajter. Dessa kommer även att utgöra ett bra tillskott av trafik mot den strategiskt viktiga målgruppen män över 25. Samarbetet innebär även att vi förstärker nätverket med cirka 600 000 unika besökare/ vecka på ett bräde.” Björn Öström.

För ytterligare information:

Björn Öström,

VD Adoperator
Bjorn.ostrom@adoperator.com

Adoperators nätverk och teknik gör att annonsörer kan nå nischade målgrupper genom digitala annonskanaler och därmed maximera avkastning på investerat kapital. Adoperator arbetar som annonsåterförsäljare till cirka 500 webbplatser. Bolagets aktie är sedan 2010-06-01 listad på Aktietorget. Kunder som valt att annonsera via Adoperator är: Coop, Tele2, Tre, Försvarsmakten, Läkare utan gränser, Glocalnet, Telia, Remembercard, Choise Hotels med flera.