Universal Music Sweden

ADRIAN LUX SLÄPPER REMIX-ALBUMET "SOME REMIXED AND SOME EXTENDED" 29 AUGUSTI

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2012 10:09 CEST

Adrian Lux - som just nu befinner sig i slutet av sin USA-turné - följer upp sin hyllade debutplatta från tidigare i år med ett remix-album. Albumet som fått titeln "Some Remixed And Some Extended" släpps internationellt av amerikanska house-giganten Ultra och i Sverige av Svenska Inspelningar den 29 Augusti.

Samma dag dyker TV6 populära web-TV serie "Hearbeats" åter upp i rutan och tittarna får bland annat följa med på Adrian Lux Australien-turné.

"Some Remixed And Some Extended" innehåller såväl helt nya som tidigare utgivna remixer från bl.a Hardwell, Basto, Ken Loi, R3hab och Bauer & Lanford.

Den 17 September spelar Adrian Lux på klubben Ushuaia på Ibiza tillsammans med DJ-duon Nervo från Australien.

För intervjuer och ytterligare information kontakta christoffer@silverbergpromotion.se

Svenska inspelningar är en del av Universal Music som är Sveriges och världens ledande musikbolag med representation i hela 71 länder. Universal Music i Sverige är helägda av Universal Music Group. Under huvudetiketten återfinns en mängd framgångsrika, klassiska skivmärken som bl.a. Motown, Interscope, Stockholm Records, Def Jam, Polar, Verve och Deutsche Grammophone.