Adtraction Marketing AB

Adtraction Conversion Tracking erbjuds som fristående tjänst

Pressmeddelande  •  2010-09-06 11:37 CEST

Företag som annonserar på Internet använder ofta flera olika kanaler såsom webbplatser, bloggar, sociala medier och sökmotorer. Samtidigt saknar många företag bra verktyg för att mäta och utvärdera vilka media-investeringar som faktiskt resulterar i försäljning. För att möta detta behov erbjuds nu Adtraction Conversion Tracking som fristående tjänst från Adtractions affiliatenätverk.

Adtraction Conversion Tracking gör det möjligt att mäta avslutsfrekvensen för annonser och länkar på Google Adwords, Facebook, Bing, bloggar eller andra webbplatser. Resultatet mäts i realtid från klick till avslut och varje aktivitet kan mätas separat för varje enskild kanal. Detta möjliggör för marknadsförare att mäta lönsamheten i internetmarknadsföring och identifiera vilka kanaler, annonser och söktermer som är lönsamma eller olönsamma.

Kunder betalar antingen en fast månadsavgift eller en volymbaserad rörlig ersättning för Adtraction Converision Tracking.

Adtraction Conversion Tracking i korthet

• Mycket enkelt att implementera. Spårningskoden behöver enbart implementeras på bekräftelsesidan (inte på varje enskild landningssida som för t.ex. Google Analytics).
  • I stort sett vilken webbaserad händelse som helst kan mätas, t ex försäljning, ny prenumerant på nyhetsbrev eller en låneansökan
  • Möjlighet att använda Adtractions innovativa och unika Cleanlink-länkar, som är positiva ur ett SEO-perspektiv

Adtraction Conversion Tracking genererar följande information

• Annons eller länk som kunden har klickat på (specifikt annonsnummer)
  • Kanal som har förmedlat besökaren till Webbplatsen (t ex Google Adwords eller en webbplats)
  • Exakta tidpunkten när kunden klickade på annonsen respektive när transaktionen genomfördes
  • Sökord som besökaren använt i t ex Google eller Bing
  • Ordernummer
  • Ordervärde

För ytterligare information kontakta:Simon Gustafson, VD för Adtraction, mobil 070-280 23 69, simon.gustafson@adtraction.com

Om Adtraction
Adtraction är ett affiliatenätverk med ambitionen att utveckla marknaden för prestationsbaserad marknadsföring genom nytänkande funktionalitet, innovativ teknik och starkt kundfokus. Adtraction ger publishers mer effektiva verktyg för att marknadsföra annonsörers produkter och tjänster. Adtraction är inriktat på etablerade varumärken och ställer krav på attraktiva produkter och hög konverteringsgrad.

adtraction.com
blogg.adtraction.com