Adtraction Marketing AB

Adtraction lanserar Adtraction Private Affiliate Network

Pressmeddelande  •  2011-02-23 09:13 CET

Adtraction Private Affiliate Network gör det enkelt för annonsörer att ge andra webbplatser resultatbaserad ersättning för t.ex. förmedlad försäljning.

Adtraction Private Affiliate Network riktar sig till företag som redan har samarbeten med andra webbplatser och som vill fortsätta att själva hantera dessa relationer men samtidigt säkerställa korrekt spårning, automatiserad hantering av utbetalningar, skatter och avgifter.

Adtraction Private Affiliate Network riktar sig även till mediabyråer och andra mellanhänder som vill erbjuda en eller flera kunder nytänkande affiliatelösningar i ett eget nätverk.

Genom Adtraction Private Affiliate Network erhålls:

• Privat affiliatenätverk, endast tillgängligt för särskilt inbjudna affiliates
  • Hantering av fakturor, utbetalningar, moms och arbetsgivaravgifter. Annonsören får en faktura av Adtraction som sedan hanterar alla andra betalningar
  • Cleanlink - affiliates kan länka direkt till er domän vilket ger SEO-fördelar
  • Hosting av annonsmaterial på Adtractions servrar

Ersättningsmodellen för Adtraction Private Affiliate Network består av en fast månatlig licens- och supportavgift samt en rörlig del som baserar sig på den volym som hanteras i systemet.

De flesta annonsörer och e-handlare arbetar med återförsäljare och externa webbplatser på olika sätt och har ett behov av att utvärdera och administrera dessa samarbeten. Adtraction Private Affiliate Network ger dem den möjligheten. Adtraction Private Affiliate Network är ett enkelt sätt att betala dina samarbetspartners för vad de faktiskt levererar säger Simon Gustafson, VD för Adtraction.

För ytterligare information kontakta:
Simon Gustafson, VD för Adtraction, mobil 070-280 23 69, simon.gustafson@adtraction.com

Om Adtraction

Adtraction är ett affiliatenätverk med ambitionen att utveckla marknaden för prestationsbaserad marknadsföring genom nytänkande funktionalitet, innovativ teknik och starkt kundfokus. Adtraction ger affiliates mer effektiva verktyg för att marknadsföra annonsörers produkter och tjänster. Adtraction är inriktat på etablerade varumärken och ställer krav på attraktiva produkter och hög konverteringsgrad.

adtraction.com
blogg.adtraction.com