ADTV

ADTV ökar expansiontakten ytterligare och växer till 500 butiker

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 14:51 CET

ADTV är Sveriges största reklamkanal i servicehandeln. I juni i år lanserade ADTV butiks-TV-kanalen då 120 butiker stod klara och nu växer kanalen med ytterligare 380 butiker som står klara i mars 2010.

Genom ADTVs kanal når annonsörer kunden i köpögonblicket och i direkt anslutning till produkten. TV-skärmarna sitter i kassalinjen precis ovanför huvudet på den som står i kassan och servicehandeln har visat sig passa särskilt väl för butiks-TV eftersom det är en oerhört spontan miljö med hög grad av impulsköp.

”2009 har varit ett riktigt bra år för ADTV. Sedan vi installerade de 120 butikerna i juni har vi haft en god försäljning och intresset att annonsera har varit stort bland de varumärken som är starka i servicehandeln. De undersökningar som vi låtit genomföra, bland annat med GfK, visar att våra annonsörer får överlägsen uppmärksamhet jämfört med all annan exponering i butik och att vi har en kraftig påverkan på försäljningen. Ett framgångsrikt 2009 har gjort att vi kunnat bygga upp finansiella förutsättningar för att öka expansionstakten. Vi ser nu fram emot att kunna erbjuda våra annonsörer möjligheten att öka sin uppmärksamhet och försäljning i betydligt fler butiker” säger Daniel Tengle Ferber, grundare och VD för ADTV.

En av ADTVs ägare är Sjätte AP-fonden och där gläds man över bolagets snabba utveckling:

”Starkt att ADTV trots ett tufft klimat för hela näringslivet under 2009 fortsätter att expandera och tar nya kunder” säger Olof Nilsson, ägaransvarig på Sjätte AP-fonden.

Installationen av de 380 nya butikerna kommer påbörjas den 1:a januari 2010.

För mer information, vänligen kontakta:

Daniel Tengle Ferber, grundare och VD, ADTV

E-mail: daniel.tengle@adtv.se

Mobil: +46 732 142 666

Olof Nilsson, Sjätte AP-fonden

E-mail: olof.nilsson@apfond6.se

Mobil: + 46 73 441 47 58

Om ADTV:

ADTV är Sveriges största reklamkanal i servicehandeln. Genom ADTVs butiks-TV-kanal når annonsören kunden i köpögonblicket och i direkt anslutning till produkten.  ADTV handplockar butiker inom servicehandeln efter läge, floor traffic och omsättning och har även ett samarbete med Direkten, Sveriges största kedja för fristående servicebutiker, som valt ut ADTV till exklusiv leverantör av butiks-TV. Undersökningar från GfK visar att den reklam som går i ADTVs kanal får överlägsen uppmärksamhet jämfört med all annan exponering i butik.