ADULUX AB

ADULUX börjar distribuera armaturer från LUMITEK, ett varumärke från GEONEXT, Portugal

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2011 09:08 CET

ADULUX har avtalat med portugisiska LUMITEK om att börja distribuera deras armaturer på den svenska marknaden. LUMITEK är en del av GEONEXT, som dels är en utvecklare och tillverkare av egna armaturer, och distributör av välkända varumärken för armaturer och ljuskällor i Portugal. GEONEXT har verkat i över 30 år med fokus på produktkvalitet, tillförlitlighet och service. LUMITEK har ett brett sortiment innehållandes belysning för professionella miljöer som butiker, kontor och fastigheter, hemmiljö, utomhus och pool.

- Lumitek har ett brett sortiment som kompletterar våra övriga leverantörer och har en kvalitet och prisnivå som bör vara intressant för elektriker och konsulter. Lumitek har även en hög service-nivå med lager i Portugal vilket gör att vi kan hålla korta ledtider för projekt, säger Niklas på Adulux.

LUMITEK har flera avdelningar som helt ägnas åt utveckling av belysningsarmaturer, design och tekniska tester av nya prototyper, samt tillverkning och produktion. Denna viktiga del av produktutvecklingen väljer och säkerställer kvaliteten på de material som kommer att användas i alla armaturer. Miljön är lika viktig, vilket bidrar till att bygga en bättre framtid för alla på vår planet. Lumiteks produkter uppfyller den europeiska standarden 60598-1. Produkterna genomgår omfattande tekniska tester och kvalitetskontroller, vilket garanterar produkter av utmärkt kvalitet.

Adulux projekterar och distribuerar energibesparande belysningslösningar med fokus på hög kvalitet, service och miljö.

Kontakt:
Niklas Haglund, Säljansvarig 0738-038 880, niklas.haglund@adulux.com
Besöksadress: Krossverksgatan 5d, 216 16 Limhamn
Allmän kontakt via e-mail: info@adulux.com

www.adulux.com

Press: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/adulux-ab