Addskills AB

Advanced T-SQL querying, programming and tuning Masterclass med Itzik Ben-Gan

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2013 14:48 CET

Itzik Ben-Gan

Lär dig prestandaoptimering och smarta SQL-lösningar av ingen mindre än Itzik Ben-Gan. Itzik är en internationellt känd legend på T-SQL som knappt behöver ytterligare presentation. Han är mångårig skribent för branschtidningar och flitig bokförfattare med bästsäljande böcker om SQL Server på sin meritlista. Han var en världens första SQL Server MVP:er. Itzik är också anlitad som talare på de tyngsta SQL Server konferenserna och en mycket uppskattad lärare. Detta är ett tillfälle du helt enkelt inte vill missa. Utbildningen ordnas i samarbete med SolidQ.

Målgrupp

T-SQL-utvecklare, DBA'er, arkitekter och andra som skriver eller granskar T-SQL.

Förkunskaper

Denna fem dagars Masterclass riktar sig till dig som har jobbat ett par år med SQL Server utveckling och är certifierad MCSA, MCTS eller har motsvarande förkunskapsnivå. Läromedlet är på engelska och kursen hålls på engelska.

Utbildningens längd

Kursen varar fem dagar

Vidareutbildning

Vi erbjuder ett flertal utbildningar om du vill fördjupa dina kunskaper i SQL Server och ordnar även anpassad utbildning för dig eller ditt företag.

Addskills, Olof Palmes gata 31, 111 22 Stockholm

35 950 kr inklusive kursmaterial, lunch och kaffe. Moms tillkommer.
Eventuella avtalsrabatter kan inte utnyttjas till denna Master Class.

Talare

Itzik Ben-Gan är författare, instruktör och mentor. Han blev en av världens första SQL Server MVP:er 1999 och har fortsatt som MVP sedan dess. Itzik har skrivit många välkända titlar inklusive Inside Microsoft SQL Server-serien och Microsoft SQL Server 2012 High Performance T-SQL. Han har också varit talare på de tyngsta konferenserna såsom PASS Summit, PASS SQLRally, TechEd och SQLBITS.

SEMINARIEINNEHÅLL

• Relational Division
  • Ranking och offsets
  • Gaps and islands
  • Separating elements
  • Running totals
  • Custom aggregations
  • Dynamisk analys av grouping sets
  • TOP och OFFSET-FETCH problem
  • Top N per grupp
  • Sidhantering
  • Data de-duplicering
  • Hantering av sekvenser
  • Behandling av temporala intervall (överlapp, max concurrent, packing)
  • Dynamisk filtrering
  • Effektiva user-defined functions
  • Design av multi-användarmiljöer
Läs mer och boka här

Addskills erbjuder sedan 1990 kvalitetsledande kompetensutveckling inom it, ledarskap och projektledning. Företaget utbildar 10 000 personer om året genom fler än 250 olika schemalagda utbildningar, anpassad företagsutbildning samt ett brett spektrum av kompetenshöjande tjänster. Addskills är en Microsoft Gold utbildningspartner. Addskills har utsetts till Sveriges bästa Microsoft-utbildningspartner av sina kunder. Addskills är kvalitetssäkrat enligt Sveriges Auktoriserade Utbildningsföretags riktlinjer.