Stockholms estniska kör

Adventskonsert i Eric Ericsonhallen med Stockholms Estniska kör

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2011 13:59 CET

Stämningsfulla klassiker och spännande moderna klanger – Stockholms Estniska kör bjuder in till adventskonsert 3 december klockan 15.30 i Eric Ericsonhallen (f.d. Skeppsholmskyrkan).

Repertoaren sträcker sig från givna julfavoriter som ”Det är en ros utsprungen” till mindre kända pärlor. Under konserten framförs även helt nya arrangemang av bland annat Coventry Carol och White Christmas, skrivna av körens egen kompositör och dirigent Toomas Tuulse.

Biljetter säjs på plats 30 minuter före konsertens början. 150 kr för vuxna, 100 kr för studerande samt gratis för barn upp till 6 år.

Vad: Adventskonsert med Stockholms Estniska kör
Var:
Eric Ericsonhallen (f.d. Skeppsholmskyrkan), Kyrkslingan 2-4, Skeppsholmen
När:
Lördag 3 december, kl 15.30
Dirigenter:
Kaspar Kõrvits, Epp Jaansoo och Toomas Tuulse

Kort om Stockholms Estniska Kör
Stockholms Estniska Kör (Stockholmi Eesti Segakoor på estniska) består av ca 35 sångare med estnisk anknytning. Repertoaren har sitt hjärta i den estniska musikskatten, men kören sjunger även internationell körmusik. Kören bildades 2002 och har sen dess samarbetat med flera orkestrar, dirigenter och körer från både Estland och Sverige. Stockholms Estniska Kör håller egna konserter, står för musik vid det svensk-estniska samfundets högtidsdagar och har även deltagit vid sångfestivalerna (Laulupidu) som hålls i Tallinn vart 5:e år.

För mer information, vänligen kontakta:
Emilie Thorsén, alt och ordförande i Stockholms Estniska körs styrelse
Tel: 0736-55 31 01, e-mail: eth@gkstockholm.com