TeleComputing Sweden AB

Advokatfirman Kluge förlänger samarbetet med TeleComputing

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2005 10:21 CEST

Kluge Advokatfirma DA har ingått ett nytt outsourcingsavtal med TeleComputing. Avtalet som är på 4 år innebär att TeleComputing tar ansvar för leverans av allt IT-stöd till Kluges 101 anställda i Stavanger, Oslo och Bergen. Det samlade kontraktsvärdet förväntas uppgå till närmare 9 Mkr.

- ”Vi har haft goda erfarenheter av samarbetet med TeleComputing sedan flera år. De är en ledande levererantör av IT outsourcing lösningar och kan påvisa både erfarenhet och kompetens kring att leverera IT. TeleComputing har också ett fint samarbete med våra underleverantörer som är delaktiga i att ge en stabil funktion till alla våra användare. Detta har varit en viktig förutsättning i vårt beslut att föränga samarbetet”, säger Anne Tveter Knoop, ansvarig chef på Kluge.

- ”Vi värdesätter relationen med Kluge och ser fram emot ett fortsatt samarbete. Vi ser det som en fin bekräftelse på vår leveransförmåga att de nu väljer att ge oss fortsatt förtroende. Avtalet innebär också att vi befäster TeleComputings ledande position som leverantör av driftstjänster till advokatbranschen”, säger Svein Hov Skjelle, VD på TeleComputing Norway AS.

TeleComputing ASA: VD Svein Hov Skjelle, mobil +47 930 555 66
Kluge Advokatfirma DA: VD Anne Tveter Knoop, mobil +47 911 335 92

Fakta om TeleComputing
TeleComputing levererar lösningar för effektiv, centraliserad IT-drift med stöd för att användarna enkelt och säkert får tillgång till information oavsett tid, plats eller utrustning till en förutsägbar kostnad. TeleComputing är marknadsledande inom området centraliserade driftstjänster för Windowsbaserade programvaror. Över 2 500 olika programvaror är testade och verifierade i vår egen driftsmiljö och idag hanterar TeleComputing driften för ca 600 företagskunder i Norden. TeleComputing ASA är sedan 2000 noterat på Oslo-börsen. Företaget som verkar på den nordiska marknaden har drygt 340 anställda varav ca 140 i Sverige. Bland våra svenska kunder finns Semper, TV4, Previa, OM, Vasakronan, Poolia, Fabege, Sandrews Metronome, Kvalita och Kungsleden. För mer information se www.telecomputing.se