Residensportalen AB

Ägarförändringar i Residensportalen AB

Pressmeddelande   •   Dec 31, 2015 10:37 CET

Residensportalen ABs moderbolag WEB MS AB, helägt av Residensportalens VD Sarah Foxen-Stjernswärd, har återköpt samtliga aktier i bolaget från BETA i Jönköping som har varit minoritetsägare i Residensportalen AB sedan 2011.

Återköpet är i linje med Residensportalens strategi att vara Sveriges ledande hyresförmedlare. Residensportalens VD, Sarah Foxen-Stjernswärd sa ”Det var ett beslut som har vuxit fram under en längre period. Självklart var det roligt och utmanande att vara ett intressebolag inom en större koncern men vi tror på sikt att vår framgång kommer ligga i att vara 100% självständiga. Vi fortsätter att lägga fokus på att leverera flest bostäder för uthyrning i Sverige utan att förlora kärnan i vår verksamhet: engagemang, kunskap och en säker samt framåtsträvande IT plattform. Vi ser fram emot denna nya fas av verksamheten.”

Residensportalen har sedan 2003, organisationsnummer 556652-6074, arbetat som en etisk och trygg hyresförmedlare av företagsbostäder och privatbostäder i andra hand. Vi erbjuder en marknadsplats för hyresvärdar och bostadssökande av alla kategorier i hela Sverige.

Vår målsättning är att sammanföra marknadens mest seriösa hyresvärdar och bostadssökande och skapa bästa möjliga uthyrning för andrahandsuthyrningar. Vi erbjuder en transparant modell där användare kan köpa de tjänster som de önskar. Det sker inga påslag på hyror eller annan bakvänd affärsmodell. Det finns inga köer för att visa eller se objekt utan uthyrare och sökande bestämmer själva över sin hyresförmedling.

Vi har 12 års erfarenhet som hyresmäklare. Vi finns tillgängliga om ni behöver hjälp. Vi är inte enbart en annonsportal men självklart kan du annonsera din bostad gratis om du vill samt titta på vad som finns tillgängligt också. Vi har använt vår expertis och vår erfarenhet och tagit fram ett av marknadens mest avancerade webbverktyg för andrahandsuthyrning. Residensportalen är en trygg miljö för hyresvärdar som vill marknadsföra sina bostäder och bostadssökande som söker bostad.

Residensportalen AB har sitt säte i Stockholm men marknaden för andrahandsuthyrningarhar inga geografiska gränser. Vare sig ni är hyresvärd med en bostad för uthyrning i andra hand eller om ni söker bostad är det Residensportalen som kan hjälpa er till en trygghyresförmedling! Vi jobbar i hela Sverige med uthyrning av bostäder.

Residensportalen AB är medlem i SHRF och alla dokument på Residensportalen är utvecklade och skrivna av hyresmäklare som är registrerade hos Fastighetsmäklarinspektionen och som följer Sveriges hyreslag samt FMIs regler och riktlinjer.