Aktiespridning i Sverige AB

ÄGARSPRIDDA MOSTPHOTOS AB (PUBL) HAR I DAG 350.000 BILDER I SIN BILDBANK OCH 6.000 FOTOGRAFER I 113 LÄNDER

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2008 13:44 CEST

Du kan se hela pressmeddelandet inkl. bifogade filer här:

(NGM: AIS MTFB)

Antalet uppladdade bilder fortsätter med samma höga hastighet som tidigare. Acceptansen finns tydligt bland såväl amatörfotografer som proffsfotografer med bland annat en livlig chattsida mellan fotograferna. Emissionen under sommaren gav bolaget ca 950.000 kr och räcker i ett första steg till att börja marknadsföra sajten med start i Storbritannien.
300.000 aktier har blivit ägarspridda genom Aktiespridning i Sverige men ytterligare lika många aktier kommer att fattas beslut om att ägarspridas av AIS styrelse och dessa aktieägare inom kort.

Utbokningen av nytecknade aktier från emissionen i somras sker denna veckan. Mostphotos AB (publ) har efter ägarspridning och emissionerna över 700 aktieägare.

Mostphotos AB (publ) sätter nu sitt fokus på att arbeta med hitta samarbetspartners där sajtens bilder kan användas för deras kunders räkning.

Mostphotos AB (publ) kommer även att lansera sajten och dess faktureringstjänst utomlands med start i Storbritannien.

Hela tiden pågår ett aktivt utvecklingsarbete där sajten ständigt förbättras och nya funktioner lanseras. En attraktiv sida får alltid besökaren att prata väl om sidan och rekommendera den till andra, vilket är den bästa marknadsföringen.

För mer information kontakta:
Magnus Heinstedt, VD, 0705- 72 45 40 alt. magnus@aktiespridning.se
Jan Rejdnell, Styrelseordförande, 0708-14 44 00 alt. jan@aktiespridning.se

Aktiespridning i Sverige AB (publ) är listat på NGM Nordic MTF.
AIS har varit verksamt sedan 2005 och har idag cirka 700 aktieägare.
AIS har genomfört ägarspridningar i fem bolag.
AIS vänder sig till företag som söker ägarspridning och kapital inför sin notering. AIS möjliggör för bolag att enkelt och till låga kostnader erhålla spridning av aktierna inför en notering och/eller emission.
AIS kan också medverka som investerare i intressanta bolag som skall noteras inom några år.
AIS kan genom sitt intressebolag AIS Corporate Finance AB (fd Stockinvest AB) hjälpa bolagen med kapitalanskaffning, Investor Relation etc. AIS vänder sig i första hand till bolag som skall börsnoteras/listas inom ett par år.