Eminent Communications

Älvsbyhus Malmö väljer reklambyrån Eminent för att öka försäljningen

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2012 16:42 CEST

Älvsbyhus Malmö är en av de lokala aktörer som på sistone valt reklambyrån Eminent för att stärka sin marknadsföring. Som många andra kände Eminent av konjunkturen förra året. Det har byrån återhämtat med en framgångsrik vår och ett antal nya kunder. Förutom Älvsbyhus har man tagit fram kampanjer för Höganäs Energi och Luftmiljögruppen i Mölndal.

– Vi har fokus på kundens affärsnytta och vill se tydliga resultat av investerade reklampengar, förklarar Oskar Lärn, VD för Eminent Communications Sweden.

Mätbara mål för Älvsbyhus Malmö
Ett lyckat exempel är det samarbete man nyligen inlett med Älvsbyhus Malmö. Företaget, som är ett lokalkontor till riksomspännande Älvsbyhus, erbjuder modulbyggda trähus till förmånlig finansiering. Målgruppen är främst förstagångsköpare. Historiskt sett har företaget haft många besökare på sina visningar, men även här har konjunkturen satt sina spår.

– Kunden gav oss ett specifikt uppdrag – att öka antalet besökare till sina villavisningar. Vi fick en konkret siffra att jobba mot. Vi valde att skapa en kampanj som kombinerade traditionell DM med annonsering i digital och tryckt media, förklarar Oskar Lärn. Och resultatet blev mer än positivt. Redan vid första visningstillfället uppnåddes kampanjmålen. Det här ökar självklart kundens förtroende för oss som byrå, vi håller uppsatta mål.

Tydliga resultat i Google
Högnäs Energi är ytterligare en ny kund. Som första mål har man haft att att förbättra sin externa kommunikation något som har utmynnat i en ny hemsida, en företagssida på Facebook och ett pressrum på Mynewsdesk.

– Redan några minuter efter att första pressreleasen publicerats kunde resultatet ses i Googles organiska söklista. Att ta fram bra pressreleaser inbegriper även att skapa effektiv SEO, förklarar Oskar Lärn.

Eminent har även haft ett intensivt samarbete med Luftmiljögruppen som bland annat säljer värmepumpar över nätet. Även här har man valt att kombinera traditionella och digitala medier.

– Vi fokuserar på att skapa affärsnytta åt våra uppdragsgivare. Det är en strategi som lönar sig i längden och även förklaringen till att vi resultatmässigt har stärkt oss under våren avslutar Oskar Lärn.

För mer information
Kontakta Oskar Lärn, VD Eminent Communications AB. Telefon 0704-95 82 14, mejl oskar.larn@nyaeminent.se

Eminent är en produktionsinriktad reklambyrå. Bland kunderna finns allt från lokala företag som Panduro Hobby, ICA Malmborgsgruppen och Metro Bostad till den internationella jätten Nestlé. Eminent startade i Lund 1997. Idag har byrån sju anställda och ligger sedan 2010 på Beijerskajen 12A i Malmö.