Auto Europe Nordic

Än finns möjlighet för hyrbil på semestern över jul och nyår

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 11:59 CET

Flyget och hotellet är bokat – då är det nu dags för hyrbilen och enda sättet att garantera sig för en bil är att boka den hemifrån.

Många var de som i somras hade tänkt hyra en bil under sin semester men som på plats på sin semesterort fick beskedet att det inte fanns några bilar tillgängliga. Nu är vinterhögsäsongen här med jul och nyårshelg och då uppstår lätt samma situation som under högsommaren.

Även om populära destinationer som Kanarieöarna, södra Spanien och Florida är mycket välbokade så finns ännu hyrbilar i vissa storlekar tillgängliga.

Men tillgängligheten över helgerna minskar och om man vill försäkra sig om en hyrbil gäller det att boka den så tidigt som möjligt före avresa.

- Ju närmare jul och nyår vi kommer, ju mer ökar risken att stå helt utan hyrbil på resan, säger David Karlsson ansvarig för Auto Europe i Norden.

För mer information och bilder kontakta:
David Karlsson Auto Europe Nordic,
dkarlsson@autoeurope.com, mobil 070-724 96 00,

www.autoeurope.se

Auto Europe är en världsledande hyrbilsmäklare som erbjuder sina kunder ständigt attraktiva prisnivåer på hyrbil i hela världen, utan att tumma på kvalitén. Med andra ord ska du inte förvänta dig mindre bara för att du betalar mindre. Vi har över 50 års erfarenhet från biluthyrning och har under senare år expanderat kraftigt. Idag erbjuder vi bilar på 7000 destinationer runt om i världen. Auto Europe’s huvudkontor ligger i Portland Maine, USA, medan den europeiska verksamheten har sitt huvudsäte i Munchen, Tyskland.