Axis Communications

Ändrat datum för publicering av delårsrapport samt inbjudan till telefonkonferens

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2003 15:59 CEST

Axis delårsrapport kommer att publiceras torsdagen den 10 juli cirka klockan 10.00 i stället för, som tidigare aviserats, torsdagen den 17 juli.

Telefonkonferens med Axis verkställande direktör äger rum samma dag kl. 11.00
Telefonnummer: +44 20 7162 0185
Passord: Axis Communication AB

Presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga på: www.axis.com/corporate/investor/swe/ under rubriken "Delårsrapporter och presentationer", cirka klockan 10.30.

En inspelad version av telefonkonferensen kommer att vara tillgänglig i 5 arbetsdagar på +44 20 8288 4459, accesskod: 442942

Om Axis
Axis utvecklar produkter som tillför mervärde i nätverkslösningar. Företaget är en innovativ marknadsledare inom nätverksbaserad video och skrivarservrar. Axis lösningar används främst i applikationer för säkerhetssystem, fjärrövervakning och dokumenthantering. Alla produkter har som bas en egenutvecklad chip-teknologi som också säljs vidare till tredjepartsutvecklare.

Axis grundades 1984 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Företaget agerar globalt via egna kontor i fjorton länder samt genom samarbete med distributörer, systemintegratörer och OEM-partners i ett sjuttiotal länder. Mer än 95 procent av försäljningen sker utanför Sverige. Information om Axis finns på www.axis.com

För mer information vänligen kontakta:
Anne Rhenman, Director Investor Relations & Corporate Communications, Axis Communications
Telefon: + 46 708-90 18 29, E-post: anne.rhenman@axis.com