Kanal 11

17 januari 2018

ÄNDRING I KANAL 11

Vecka 04 2018

Tisdag 23 januari utgår The Spectacular Now kl 21.00 och ersätts av Sister Wives.

Sister Wives

I detta avsnitt: Medan familjen Brown är upptagna med förberedelser inför Madisons bröllop släpper Mykelti en bomb. Kody försöker ställa till rätta mellan Meri och Mariah när han inser att hans egen relation med hans första fru fortfarande är en enda röra.
Kody Brown och hans fyra fruar Meri, Janelle, Robyn och Christine och deras sammanlagt 17 barn, försöker leva livet som en "normal" familj i ett samhälle som skyr deras livsstil.
Medverkande: Meri Brown, Kody Brown.
Originaltitel: Sister Wives.
S07E01.

Fredag 26 januari utgår Lead with Your Heart kl 21.00 och ersätts av The Spectacular Now. Kl 22.50 utgår Mickey Blue Eyes och ersätts av Nu eller aldrig.

21.00 The Spectacular Now

Sutter Keely är en självupptagen festprisse som älskar sitt jobb i en klädbutik. Sutter lever för stunden och har inte några framtidsplaner, men allt förändras när hans flickvän dumpar honom. Sutter super sig full och vaknar på en gräsmatta där han får syn på den skötsamma tjejen Aimee. Trots att de är så olika dras de till varandra på ett speciellt sätt.
Skådespelare: Miles Teller, Shailene Woodley, Kyle Chandler. Regi: James Ponsoldt. Amerikansk romantikfilm från 2013.
Originaltitel: Spectacular Now, The.

22.50 Nu eller aldrig

Carter och Edward har cancer och hamnar i samma sjukhusrum och har mycket tid att fundera på både det förflutna och vad som komma skall. Trots sina olikheter upptäcker de att de har två saker gemensamt: Ett behov att förlika sig med de personer de varit och alla val de har gjort, och en önskan att tillbringa sin resterande tid med att göra allt som de drömt om.
Skådespelare: Jack Nicholson, Morgan Freeman, Sean Hayes. Regi: Rob Reiner.
Amerikansk komedifilm från 2007.
Originaltitel: Bucket List, The.

00.45 Young & Hungry

Lördag 27 januari utgår Bad Hair Day kl 13.40 och Den perfekta stormen kl 23.00. Nyinsatt är Your Style in His Hands kl 13.40, 90 Days to Wed kl 14.35, Babysitters Black Book kl 23.00, Cougar Town kl 04.55 och Say Yes to the Dress kl 05.15. Tider ändras och tablån ska se ut enligt nedan.

13.40 Your Style in His Hands

I detta avsnitt: Vi möter kvinnor som klädmässigt fastnat i samma hjulspår och som får 5 000 dollar för att genomgå en förvandling från topp till tå. Men det finns en hake: det är deras män som bestämmer hur de ska se ut. Med hjälp av ett team av experter får de stackars okunniga männen en intensivkurs i sina fruars stilar.
Programledare: Lisa Snowdon.
Brittisk realityserie från 2013.
Originaltitel: Your Style In His Hands.
S02E02.

14.35 90 Days to Wed

I detta avsnitt: Russ och Paola flyttar in i sin egen lägenhet. Aya möter Louis exfru och pojkar för första gången. Aziza och Mike kommer till en milstolpe i sitt förhållande.
Kvinnor kommer till USA på så kallade K1-visum för att för första gången leva med sina tilltänkta män. Paren måste gifta sig inom 90 dagar då deras visum går ut, annars måste kvinnorna åka tillbaka till sina hemländer. Förutom att leva tillsammans måste paren övervinna språkbarriärer, kulturkrockar, skammen att betraktas som en postorderbrud och skeptiska vänner och familjemedlemmar.
Amerikansk realityserie från 2014.
Från Kanal 11 22/1. Originaltitel: 90 Days to Wed.
S01E03.

15.35 Cougar Town

16.05 Cougar Town

(samma tider till)

23.00 Babysitters Black Book

För att ha råd att gå på college startar en high school-elev barnvaktsverksamhet, men affärerna går inte så bra som hon hoppats, och snart förvandlas företaget till en mycket lönsam eskortservice.
Skådespelare: Spencer Locke, Ryan Mcpartlin, Perrey Reeves. Regi: Lee Friedlander.
Amerikansk dramafilm från 2015.
Originaltitel: Babysitter's Black Book.

00.45 iZombie

01.40 Young & Hungry

02.10 Young & Hungry

02.30 Resurrection

03.15 Castle

04.05 90 Days to Wed

04.55 Cougar Town

I detta avsnitt: Jules får stora problem när hennes älskade son Travis ska flytta för att börja på college. Laurie lär Bobby hur man använder internet. Andy tänker ut en listig plan för att lura Ellie med hjälp av Grayson.
Jules är en heltidsarbetande tonårsmamma som inser att livet inte behöver vara slut vid 40. Travis är hennes son som förfasas över hennes ambitioner att träffa en ny man. Väninnan Ellie drar sig inte för att kläcka en och annan sarkastisk kommentar om Jules nya livsstil. Jules exman Bobby är en schysst kille men har lite för mycket av barnasinnet kvar. Där finns också den unga och ärtiga kollegan Laurie som gärna hjälper Jules i jakten på en ny man.
Skådespelare: Courteney Cox, Dan Byrd, Christa Miller, Busy Philipps, Brian Van Holt, .
Amerikansk komediserie från 2010-2011.
Från dagen. Originaltitel: Cougar Town.
S02E02.

05.15 Say Yes to the Dress: Bridesmaids

I detta avsnitt: Brudar letar klänningar till sina tärnor. Många tärnor, många viljor, och bruden och tärnorna är sällan överens om vilken klänning tärnorna ska ha. Ska de ha pälsmuff, ska de vara sexiga, ska de vara lila? Drama på hög nivå inför den viktiga dagen.
Amerikansk realityserie från 2012.
Originaltitel: Say Yes to the Dress: Bridesmaids.
S02E17.

05.35-06.00 Say Yes to the Dress: Bridesmaids

Amerikansk realityserie från 2012.
Originaltitel: Say Yes to the Dress: Bridesmaids.
S02E18.

Söndag 28 januari utgår Babysitter´s Black Book kl 22.30. Nyinsatt är Scandal kl 22.30 och Nate & Jeremiah By Design kl 23.30 samt kl 00.35.

22.30 Scandal

I detta avsnitt: President Mellie Grant är värd för en middag för president Rashad i Bashran i ett första steg mot fred i Mellanöstern, och om Mellies charm inte gör susen så har Olivia i hemlighet arrangerat en back-up plan. Quinn Perkins & Associates är med på festen i hopp om att få viktiga klienter.
Olivia Pope lämnar sitt jobb på Vita Huset som kommunikationsansvarig för USAs president och startar egen krishanteringsbyrå. Hon är en professionell fixare som räddar anseendet på de som har mest att förlora - nationens elit. Hon får problemen att försvinna innan någon ens vet att de finns, och gör vad som krävs för att skydda allmänhetens bild av hennes klienter.
Skådespelare: Kerry Washington, Guillermo Diaz, Darby Stanchfield, Katie Lowes, Tony Goldwyn, Jeff Perry, Joshua Malina, Bellamy Young, George Newbern.
Amerikansk dramaserie från 2017.
Från Kanal 11 22/1. Originaltitel: Scandal.
S07E02.

23.30 Nate & Jeremiah By Design

I detta avsnitt: Följ inredningsdesigner-duon, tillika paret, Nate Berkus och Jeremiah Brent i och utanför hemmet. De jonglerar livet som gifta och att uppfostra sin dotter Poppy, samtidigt som de hjälper nödsatta husägare att göra om sina katastrofhem till drömhem.
Programledare: Nate Berkus, Jeremiah Brent.
Originaltitel: Nate & Jeremiah By Design. S01E03.

00.35 Nate & Jeremiah By Design

Programledare: Nate Berkus, Jeremiah Brent.
Originaltitel: Nate & Jeremiah By Design. S01E04.

01.40 Castle

För ytterligare information vänligen kontakta Arne Lööf, pressavdelningen. Tel: 08 52055283, emejl: arne_loof@discovery.com

Kanal 11 blev en del av Discovery Networks Sweden den 1 juni 2013. Kanal 11 riktar sig huvudsakligen till en ung kvinnlig målgrupp med fängslande, snackisvänlig  och berörande underhållning. Programutbudet består av bland annat av de färgstarkaste sitcom-serierna, drama, underhållning och reality.