Kanal 5

15 april 2016

ÄNDRING I KANAL 5

Vecka 17 2016

Måndag 25 april har tiderna ändrats enligt nedan.

22.00Ex on the Beach

23.00The Big Bang Theory

23.25The Big Bang Theory

23.55Quantico

00.50CSI

Fredag 29 april utgår Clipped kl 17.05 och The Real O’Neals kl 17.35 medan Toppmäklarna är nyinsatt kl 17.00. Tablån ska se ut enligt nedan.

16.30The Little Couple

17.00Toppmäklarna

I detta avsnitt: Vi följer med Niklas när han visar en Östermalmslägenhet för ett par som har minst sagt höga krav på sitt boende. Rakel möts av ett kaos när hon ska sälja en ostädad lägenhet. Och så sliter Sebastian med att få färdig ESNYs egen tidning. De säljer landets dyraste och mest exklusiva boenden. Deras kunder ställer de högsta kraven, men har också de tjockaste plånböckerna. Följ med bakom kulisserna hos Eklund Stockholm New York (ESNY), Sveriges vassaste lyxmäklarfirma, där kunden alltid kommer först och försäljningsrekord är vardag. Vi möter Niklas, Rakel, Tin-Tin, Denise, Eric, Caroline och Sebastian och följer deras arbete med kundbesök, fastighetsvärdering, styling och förhandlingar med Sveriges mest förmögna och kräsna.
Svensk underhållningsserie från 2016.
Från Kanal 5 27/4. Originaltitel: Toppmäklarna.
S01E02.

18.00Ullared – jakten på storsäljaren

Söndag 1 maj utgår The Real O’Neals kl 10.50 och ersätts av World's Funniest Videos: Top 10 Countdown.

World's Funniest Videos: Top 10 Countdown

I detta avsnitt: Roliga, tokiga och mycket underhållande vardagshändelser från verkliga livet som har hamnat på film. Vi ser barn, bröllop, husdjur och vilda lekar som inte gått som planerat. Varje avsnitt har ett nytt tema och räknar ner från nr 10 till nr 1.Amerikansk humorserie från 2015. Från Kanal 5 30/4. Originaltitel: World's Funniest Videos: Top 10 Countdown.
S01E03.

För ytterligare information vänligen kontakta Arne Lööf, pressavdelningen. Tel: 08 52055283, emejl: arne_loof@discovery.com

Discovery Networks Swedens flaggskepp Kanal 5 startade sina sändningar 1989 och har genom sin positionering som renodlad underhållningskanal skördat stora framgångar. Denna lyckade positionering har gjorts möjlig genom bl.a. inköp av populära komedi- och dramaserier, lyckad filmprogrammering, starka sporträttigheter samt en rad framgångsrika egenproduktioner. Framgångarna har framför allt givit kanalen en mycket tydlig profil både gentemot tittare och annonsörer. Kanal 5 är den kanal som svenska tittare överlägset mest förknippar med ”Roligare TV”.