Kanal 5

8 januari 2016

ÄNDRING I KANAL 5

Vecka 03 – 04 2016

Ullared som visas tisdag 19 januari kl 20.00 och tisdag 26 januari kl 20.00 har fått ändrat avsnittsinnehåll. Nedanstående är det rätta.

Ullared

Tisd 19 jan kl 20.00, med repris fred 22 jan kl 19.00 och sönd 24 jan kl 19.00

I detta avsnitt: Systrarna Gunnel och Maritta från Hofors är tillbaka för att köpa sexiga underkläder till Maritta. Hon passar även på att besöka Sportbaren där hon träffar en dejt, Lasse. Gunnel finns hela tiden i bakgrunden och är mycket tveksam till det hela. Ullaredsfantasten Peter åker till Ullared med vännen och Ullareds-skeptikern Sofia för att omvända henne. Morgan och Ola-Conny handlar sommarkläder åt varandra, och vi möter Alexandra och Tomas som tar med släkt och vänner och gifter sig mitt i varuhuset. Vi slår åter upp portarna till shoppingparadiset Gekås och succéserien Ullared. Vi möter några av de kunder, stammisar såväl som nyfrälsta, som med gott mod och hög ambition styr kundvagnarna mot de stora fynden. Givetvis får vi även denna säsong följa Morgan, Ola-Conny och andra eldsjälar som jobbar i varuhuset.
Medverkande: Morgan Karlsson, Ola-Conny Wallgren.
Svensk realityserie från 2015.
Originaltitel: Ullared. Syntolkas.
S07E02.

Ullared

Tisd 26 jan kl 20.00, med repris fred 29 jan kl 18.00 och sönd 31 jan kl 19.00

I detta avsnitt: Det råder dansbandsfeber. Den nya koncern-VDn Jan presenterar Arvingarna som spelar i varuhuset. Marie, som gjorde succé förra året som hip hop-artist, är tillbaka som dansbandsartist och precis som förra året spelar hon in en musikvideo direkt i varuhuset. Morgan och Ola-Conny försöker sälja sitt bröd och sina chips ute på dansbandsfestivalen med något blygsamt resultat. Vi slår åter upp portarna till shoppingparadiset Gekås och succéserien Ullared. Vi möter några av de kunder, stammisar såväl som nyfrälsta, som med gott mod och hög ambition styr kundvagnarna mot de stora fynden. Givetvis får vi även denna säsong följa Morgan, Ola-Conny och andra eldsjälar som jobbar i varuhuset.
Medverkande: Morgan Karlsson, Ola-Conny Wallgren.
Svensk realityserie från 2015.
Originaltitel: Ullared. Syntolkas.
S07E03.

För ytterligare information vänligen kontakta Arne Lööf, pressavdelningen. Tel: 08-52055283, arne_loof@discovery.com

Discovery Networks Swedens flaggskepp Kanal 5 startade sina sändningar 1989 och har genom sin positionering som renodlad underhållningskanal skördat stora framgångar. Denna lyckade positionering har gjorts möjlig genom bl.a. inköp av populära komedi- och dramaserier, lyckad filmprogrammering, starka sporträttigheter samt en rad framgångsrika egenproduktioner. Framgångarna har framför allt givit kanalen en mycket tydlig profil både gentemot tittare och annonsörer. Kanal 5 är den kanal som svenska tittare överlägset mest förknippar med ”Roligare TV”.