Mforce AB

Ännu en nycertifierad behörig ingenjör på Mforce

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2017 09:40 CET

Nu har Mforce en nycertifierad behörig ingenjör inbrottslarm, Jimmy Högberg. I och med denna certifiering av Svensk Brand och Säkerhetscertifiering AB (SBSC) stärks Mforces organisation ytterligare inom brand och säkerhet.

Sedan flera år är Peter Kärr certifierad ingenjör CCTV och senast för två veckor sedan certifierades Johan Eklund som behörig ingenjör brandlarm. Mforce hör till en exklusiv skara av företag som är certifierad anläggarfirma, för såväl Brandlarm som CCTV och Inbrottslarm.

• -Vi koncentrerar vår säkerhetsverksamhet till Stockholm och är stolta över Jimmy och Johan som vidareutbildar sig och tar ett större ansvar i och med den personliga certifieringen, menar Osvaldo Chamorro, VD Mforce. Certifikaten visar att Mforce levererar säkerhetsinstallationer som uppfyller gällande normer och standarder, vilket är positivt för våra kunder.

Att välja ett certifierat säkerhetsföretag borgar för leverans av ett säkerhetssystem som uppfyller ställda krav från exempelvis försäkringsbolag eller andra kravställare.

Till skillnad från ett diplom eller en universitetsexamen måste personcertifikaten förnyas regelbundet och bevisar på så sätt att kunskaperna alltid är uppdaterade. Personcertifiering med kunskapskontroll och kontinuitet är det giltiga körkortet inom brand- och säkerhetsområdet nu och i framtiden.

Mforce är en entreprenör med lång erfarenhet och gedigen kunskap gällande installationsentreprenader inom el, automation, kraft, samt tele och säkerhet. Företaget omsätter ca 80 MSEK och har ca 80 medarbetare.

För ytterligare information:

Osvaldo Chamorro, VD; osvaldo.chamorro@mforce.se; 070-535 46 60