by margarete nudel

ÄNTLIGEN ÄR VINTERN HÄR!

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2012 11:43 CET

Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder är något de flesta fått höra genom åren. Och visst stämmer det. Inte behöver man frysa när det finns mycket som är både varmt och vackert att ta på sig för att hålla kylan på avstånd.

- Viktigast av allt är att ha en bra mössa på sig när temperaturen kryper ner för det är genom huvudet vi förlorar den mesta värmen, säger Margarete Nudel, ägare och designer på by margarete nudel. Många kvinnor är fåfänga och struntar i mössan för att de inte vill förstöra sina frisyrer, det är fånigt tycker jag. Är det bättre att bli sjuk?

Denna vinter alternerar Margarete mellan störtkrukan, Foxy och Loulou. För killar rekommenderar hon Micke-mössan. En klassisk herrmössa som sitter precis som den ska.

- Det fina är mina kunder själv kan välja både material och modell för att skapa en unik produkt framtagen bara för dem. Och med en by margarete nudel mössa på huvudet är det ju bara kul att vara ute i kylan.

by margarete nudel är ett nystartat företag inom främst handstickade modeaccessoarer för kvinnor och män i Sverige och Europa.