Ladbrokes

ÄNTLIGEN CHAMPIONS LEAGUE

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 10:18 CEST

Det finaste rummet bland dem finaste rummen är tillbaka! Imorgon drar denna säsongens Champions League igång och sällan har den känts så öppen på förhand som den gör i år. Vilka lag kommer överraska och vilka kommer göra oss besvikna?

På tisdagen går de regerande mästarna Inter in i turneringen. Bortamatch mot Emir Bajramis Twente borde generera tre poäng men kanske kan den tekniske svensken sätta stopp för detta. I övrigt är det värt att notera att det blir ett "brittiskt derby" när en av årets favoriter, Manchester United, tar emot Glasgow Rangers. Vårt nordiska bidrag FC Köpenhamn går även de in i turneringen på tisdag då Ryska Rubin kommer på besök.

På onsdagen dras det igång med ett tungviktsmöte mellan två lag med stor potential eller vad sägs om Bayern Munchen - Roma? Även Real Madrid - Ajax känns spännande och såklart, ur en svensk synvinkel, Milan - Auxerre. Kommer Zlatan revengera sig för sin tveksamma debut?

"Äntligen drar den igång, den älskade Champions League! När allsvenskan nu börjar lida mot sitt slut känns det skönt att veta att Champions League kommer lysa upp delar av höstmörkret för alla fotbollsintresserade. Jag håller en extra tumme för vårt nordiska bidrag Köpenhamn där Ladbrokes idag erbjuder 2,62 i odds för en vinst mot ryska Rubin Kazan" säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef.

Aktuella odds – Champions League

Twente - Inter  4,50  3,50  1,80

Werder Bremen - Tottenham  2,10  3,40  3,40

Lyon - Schalke 04  1,83  3,50  4,33

Benfica - Hapoel Tel Aviv  1,40  4,20  9,00

Manchester United - Rangers  1,20  6,50  13,00

Bursaspor - Valencia  3,25  3,25  2,25

Barcelona - Panathinaikos  1,12  8,00  21,00

FC Köpenhamn - Rubin Kazan  2,62  3,30  2,62

eal Madrid - Ajax  1,30  5,00  10,00

Milan - Auxerre  1,36  4,50  9,00

Arsenal - Braga  1,25  5,50  12,00

Shakhtar - Partizan Belgrade  1,40  4,00  9,00

Bayern München - Roma  1,72  3,50  5,00

Cluj - Basel  2,25  3,30  3,20  +9

Marseille - Spartak Moskva  1,72  3,50  5,00

Zilina - Chelsea  13,00  6,00  1,22

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com