Reforce International

Äntligen en bok som skapar resultat på riktigt!

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2019 08:00 CEST

70 procent av allt förändringsarbete går åt skogen. Nio av tio strategiexekveringar fallerar. Varför misslyckas så många med sina strategier och förändringsarbete? Vad krävs för att du istället ska lyckas?

Författarna Ulf Arnetz och Catrin Brodin är superentreprenören och förändringsprocessexperten som tillsammans har skrivit boken ”Strategiacceleration – snabbare, mätbart, roligare”. De har tagit sin kombinerade erfarenhet och kunskap och helt enkelt skapat en praktisk handbok i konsten att lyckas genomföra sin strategi.

Boken är just nu det hetaste diskussionsämnet bland svenska Vd:ar och lovorden haglar trots att boken ännu inte släppts officiellt.

”Vi ville skriva en bok om hur man lyckas med strategiacceleration och hur man blir business agile på riktigt. Anledningen är att Sverige behöver fler företag som lyckas med sin strategi och sitt förändringsarbete. Det är enda sättet om svenskt näringsliv ska lyckas i framtiden och vill finnas kvar” säger Ulf Arnetz.

”Strategin i sig är inte det svåraste. Det svåraste är att omsätta strategin till praktik och följa upp att det händer på riktigt. Det är det ”HUR:et” som vi älskar att dela med oss. För ”HUR:et” är det enda som betyder något på riktigt” säger Catrin Brodin.

Bland de som sällat sig till hyllningskören märks bland annat Handelshögskolans professor Micael Dahlen, Marika Skärvik VD för PerformancePotential, Patrik Söderlund tidigare VD för DICE och Electronic Arts nu VD för spelutvecklaren Embarck Studios samt Svante Randlert, en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom ledarskap och grundare av den mest lyssnade ledarskapspodden.

”Läs den här boken så förstår du hur och varför även den mest långsiktiga strategin måste vara blixtsnabb” säger Micael Dahlen, Professor, Stockholm School of Economics.

”När en strategi väl är lagd, är en av de svåraste sakerna att få saker att hända. Den här boken ger många konkreta exempel på hur du går tillväga för att skapa resultat på riktigt” säger Marika Skärvik, VD PerformancePotential.

Bakgrund - Författarna

Ulf Arnetz

Ulf Arnetz är underbarnet som vid 26 års ålder startade bolaget IOS, Integrated Office Systems. Ulf utsågs som 34 åring till ”Framtidens ledare” 1994. 1994 var samma år som han sålde IOS till Cambridge Technology Partners och axlade en roll som Europachef. Han såg till att på två år växa Cambridge Technology Partners omsättning i Europa från 350 Mkr till väl över 1 Mdr. 1996 flyttade Ulf till USA och startade och byggde upp ett nytt bolag, Corechange. Han har som få, om inte enda, svensk byggt ett bolag, Corechange, som vunnit utmärkelsen ”Deloitte Fast500”. Utmärkelsen delas ut till de bolag som är ett av världens 500 snabbast växande bolag under fem år. 2004 säljer Ulf Corechange till det amerikanska bolaget Open Text. Nu är Ulf företagsängel och hjälper svenska företag, handgripligen, att lyckas med att få sina strategier att faktiskt skapa resultat.

Ulf har många järn i elden och är en spännande person som många är nyfikna på både på grund av sin syn på företagande, förändringsledning och sitt extremt framgångsrika entreprenörskap.

Detta är Ulfs tredje bok. Han har sedan tidigare skrivit eller varit medförfattare till följande böcker:

• Strategisk-IT - författare
  • Tornadon – en positiv kraft i arbetslivet – medförfattare till Bengt Arnetz

Catrin Brodin

Catrin Brodin är grundare av Way! Och har lång erfarenhet från förändringsarbete i stora, globala organisationer. Hon har lett många olika typer av förändringsprojekt inom bland annat IT, Strategi, HR, Sourcing och verksamhetsutveckling.

Med sin pragmatiska förmåga skapar hon tydlighet i vad som ska uppnås, ser till att få med sig människorna och driver förändringen på ett strukturerat sätt med fokus på kontinuerlig uppföljning.

Catrin är en mycket uppskattad föreläsare och utbildare inom förändringsledning och hon delar på ett inspirerande sätt med sig av sina egna erfarenheter kring att leda och lyckas med förändringar.

”Strategiacceleration - snabbare, mätbart, roligare” är Catrins andra bok om förändringsprocesser. Hennes första bok ”Att leda förändring – så funkar det” gavs ut 2017 på Vulkan förlag och handlar om hur ledare och chefer kan leda och lyckas med förändringar.

Reforce International is the developer behind the leading Strategy and Business Acceleration software ReExecute™ | ReExecute™ offers digitalized goal steering and guarantees at least 30% acceleration with measurable and financial results, providing a real-time overview of execution | Reforce is a global company with headquarter in Stockholm | Our client list includes some of the world’s top brands | ReExecute™ Accelerator of revenue and profit