Destination Uddevalla

Äntligen en ställplats för husbilar i Uddevalla!

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2014 13:23 CEST

I sommar blir det en ny ställplats för husbilar centralt i Uddevalla.
I veckan som gått tecknades ett avtal mellan Uddevalla Kommun och Promarina, som ska sköta underhållet av ställplatsen. Platsen som just nu håller på att iordningställas ligger på Museigatan vid Kampenhof, bakom Bohusläns Museum.

Ställplatsen beräknas vara färdig och öppna efter midsommar. Fram tills dess kommer Promarina att erbjuda platser för husbilar vid badhuset, precis som man gjort tidigare år. Destination Uddevalla och Promarina har varit delaktiga under processen och drivit frågan om en central ställplats under en tid. Det är ett faktum att husbilarna blir allt fler och många husbilsägare önskar ett centralt läge med tillgång till stadens utbud av restauranger och affärer.  Statistik från Husvagnsbranschens Riksförbund visar att nyregistrering av husbilar för första gången 2014 är fler än nyregistrering av husvagnar.

– Vi tycker det är oerhört glädjande att Uddevalla får en riktig ställplats säger Roger Johansson, ordförande i Destination Uddevalla. ”Det är ett lyft för centrum och förhoppningsvis kommer vi att få många nya gäster redan nu i sommar, säger Roger.  - -Vi ser fram emot invigningen i slutet på juni.”
Även Jerry Fors, hamnkapten på Promarina är glad över att det äntligen blir av. – Detta har vi väntat på länge säger Jerry.

Uddevalla den 30 maj 2014

Kontakt:

Annelie Nithander, Destination Uddevalla

annelie@destinationuddevalla.com  telefon 0733-225550

För mer information kontakta:

Annelie Nithander

Destination Uddevalla