Aros Congress Center

Äntligen en vin- och delikatessmässa i Västerås!

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 08:37 CET

I höst får äntligen Västerås en egen vin- och delikatessmässa. Mässan heter VIN I VÄSTERÅS och arrangeras på Aros Congress Center 21-22 september. Under två dagar samlas ett stort antal vin- och dryckesproducenter/importörer tillsammans med delikatessföretag och även representanter för lokalproducerade råvaror.

-Vi är stolta över att få sätta Västerås på dryckesmässkartan i Sverige. Det säger, Tobias Hultberg, VD på Aros Congress Center som arrangerar VIN I VÄSTERÅS tillsammans med Stanley Wong, mässarrangör som har arrangerat ett antal vin- och delikatessmässor runt omkring i Sverige

- På senare år har regionala dryckes- och delikatessmässor ökat och de höga besöksantalen är ett bevis på att intresset är mycket stort. Västerås och Västmanland är en attraktiv region och upptagningsområdet är stort och vi räknar även med besökare från grannregionerna, säger Tobias Hultberg

-Syftet med mässan är att vi som arrangörer tillsammans med utställarna levererar en trevlig och välbesökt mässa under ordnade former. Mässans utställare skall bidra till att besökarna får bättre vetskap och kunskap om ädla drycker och övriga smaker/produkter. Vi kommer också att erbjuda spännande provningar/seminarier med kunniga provningsledare, säger Stanley Wong

-Redan nu har ett antal vinimportörer tackat ja till deltagande och vi räknar med ett 50-tal utställare när vi kör igång mässan den 21 september, säger Stanley Wong

-Vi släpper förköpsbiljetterna redan i början på april och de finns då att köpas via Ticnet. I andra städer med liknande vin- och delikatessmässor har intresset varit så stort så att biljetterna nästan har tagit slut. Vi hoppas självklart att VIN I VÄSTERÅS blir en stor succé och att mässan blir årligt återkommande, säger Tobias Hultberg och Stanley Wong

Tobias Hultberg, VD, Aros Congress Center: 070-3701206, tobias.hultberg@acc.se
Stanley Wong, mässarrangör, Wong Måltid & Marknad: 0708-123436, stanley@maltidomarknad.se

Konferensanläggning i Västerås som erbjuder 38 konferenslokaler, kongresshall för 1 007 personer, 650 kvm evenemangshall, 2 restauranger i egen regi, 2 000 kvm utställningsyta och 1500 parkeringsplatser - allt under ett tak.