Recito Förlag AB

Äntligen händer nåt småkulturellt i Stockholm!

Pressmeddelande   •   Nov 13, 2006 11:28 CET

Ett litterärt forum som Sockerdricka.nu må sammanföra vardagsförfattare från hela landet och låta dem utbyta kritik, men ibland krävs det trots allt att man träffar folk öga mot öga. Därför är Sockerdricka med på Street Ord & Text i Stockholm till helgen. Street är en inom- och utomhusmarknad som identifierar sig själv lite grand som Camden Market i London. Nu anordnar man för andra gången de två temadagarna Ord & Text och samlar småförlag och andra intressanta litterära aktörer.

- Vikten av att träffa andra som läser och skriver kunde vi se på Bokmässan i Göteborg, säger David Lundin, mer känd som Webmaster på Sockerdricka.nu. Problemet där är att det är så stort och att det mest handlar om att köpa böcker. Nu hoppas vi ha hittat ett evenemang i Stockholm som kombinerar möjligheten att köpa litteratur som annars är svår att hitta med en möjlighet till intressanta möten, fortsätter han.

Samma människor som driver Sockerdricka.nu driver också Bokutgivning.se. Det är tjänsten som hjälper författare med allt det som det praktiskt innebär att ge ut sin bok.

- Vår affärsidé är att ge ut precis den bok som författaren ser framför sig, något som de stora förlagen verkar ha glömt, berättar David. På Bokmässan kom författare med flera publicerade böcker bakom sig fram och berättade hur de hade väldigt lite att säga till om när deras text formades och sattes på sidorna. De var helt enkelt intresserade av att vara med i och ta beslut i varje steg av bokens tillkomst.

På Street Ord & Text kommer Sockerdricka.nu göra sin sajt tillgänglig för de som vill prova samt sälja antologier, t-shirts och armband. Bokutgivning.se säljer nyligen utgivna böcker samt informerar om sin tjänst. Du hittar dem båda i samma monter.

Websajter
Bokutgivning.se
Hjälper dig med allt praktiskt i att ge ut din bok.

Sockerdricka.nu – Litterärt forum och poesins oas på Internet
27 000 medlemmar, 525 000 dikter, 33 000 noveller, 418 000 dagboksinlägg, 63 000 foton, 20 000 recensioner, 6 000 artiklar

Mässa
Sockerdricka.nu och Bokutgivning.se medverkar på Street Ord & Text i Stockholm den 18-19 november. Mer info: http://www.streetinstockholm.se