Poison Race

Äntligen, Poison Race VM 2010 är spikat

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 13:44 CEST

Efter den formidabla succén 2008 är det återigen dags för ett VM i Poison Race. Den 20 november samlas de främsta öldrickarna i Malmö för återigen göra om den åtråvärda pokalen efter 4 minuter och 28 sekunders olidlig spänning. Tillsammans med Tacky PR kommer årets VM bli ännu bättre.

Tillsammans med Tacky PR tar Posion Race organisationen steget och spetsar arrangemanget och upplägget inför Posion Race VM ytterligare.

- Själva konceptet och tävlingsformen Poison Race är starkt nog och behöver ingen direkt förändring, däremot kan vi hjälpa till att göra sporten och intresset för Posion Race större, hälsar Martin Johansson på Tacky PR.

Den första, och hittills enda, gång som det hållits ett VM i Poison Race var 2008 och det samlade det största startfält som skådats i ett enskilt Poison Race. Totalt deltog 50 personer i själva tävlingen medan runt 150 åskådare gjorde sitt bästa för att bidra till stämningen.

- Vi satsar på ännu fler deltagare och åskådare i år och räknar med att 70 personer kommer stå på startlinjen. Antalet platser är dock begränsat så det gäller att boka sina platser i tid, säger Jonas Holm, en av eldsjälarna bakom Poison Race.

Årets VM kommer att äga rum i Ungdomens hus i Malmö den 20 november. Biljetter finns att boka redan nu, skicka e-post till biljetter@poisonrace.se och försäkra dig om en plats redan nu. För deltagare kostar biljetterna 150 kr och för åskådare 100 kr.

Följ förberedelserna inför Poison Race VM på www.poisonrace.se

_________________________________________
Hur mycket öl dricker du på 4 minuter och 28 sekunder? – Poison Race är tävlingen där det gäller att dricka så mycket öl som möjligt under Alice Coopers låt ”Poison”. Sedan slutet av 1990-talet har tävlingsformen vuxit för att under senare delen av 2000-talet resultera i såväl Champions League och VM tävlingar.
Läs mer på www.poisonrace.se

För mer information: