Eel Egg Entertainment

Äntligen släpps O-KULT’s debutsingel!

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2009 16:04 CEST

O-KULT levererar hittiga och radiovänliga rocklåtar med surf/cowboy gitarrer och majestätiska keyboards, allt inlindat i en känslosam, gothisk atmosfär. Bandets unika stil tilltalar musikälskare i de flesta genrer.

O-KULT medverkade på den amerikanska samlingsskivan "Funeral vol.2" med en tidig inspelning av "Tonight". Låten hamnade på heavy rotation på Amerikansk internetradio och fick speltid på Sveriges Radio. O-KULT fick sedan utmärkelsen "Best in Sweden" av Close-up Magazine.

Sommaren 2009 går bandet in i studion tillsammans med producenterna Fredrik Reinedahl och Ola Larsson för att färdigställa debutalbumet som beräknas släppas i oktober. O-KULT kan trots detta ses live runt om i Sverige då och då under sommaren och i höst, när albumet är klart, planeras en mindre klubbturné. Med en energifylld liveshow bygger nu O-KULT upp en fanbase över hela Sverige och snart är det dags att ta sig an resten av världen! Håll utkik på www.o-kult.com.

Singeln "Tonight" innehåller förutom titelspåret, låtarna "Forever Gone" och "Stardust" samt en radio edit av "Tonight". Finns att köpa via tex CDON och Ginza från fredagen den 8 maj 2009, men kan beställas eller laddas ner redan på Valborgsmässoafton från skivbolaget Eel Egg Entertainments webbsida: www.eelegg.com.

Kontakt:
Eel Egg Entertainment, Box 5043, 131 05 NACKA, tel: 0704-798744, email: info@eelegg.com