HolidayPhone AB

Äntligen - superbillig mobiltelefoni på USA-resan

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2010 10:11 CET

HolidayPhone som erbjuder konsumenter och företag billigare telefoni på resan, lanserar nu billig och lättanvänd mobiltelefoni för resenärer till USA.

Det kan vara mycket dyrt att ringa i utlandet med en medhavd svensk mobiltelefon. Detta är något som många svenskar bittert fått erfara, när telefonräkningen dykt upp i brevlådan efter resan.

Nu lanserar HolidayPhone en unik och lättanvänd lösning för svenskar som reser till USA, där resenären blir nådd på sitt svenska mobilnummer från ca 0,68kr/min och kan ringa hem till Sverige från ca 0,88kr/min.

"De senaste månaderna har det i media förekommit flera uppmärksammade fall med resenärer som fått telefonräkningar på 100 000-tals kronor efter att ha rest i USA. Med vår lösning slipper man sådana problem." säger Joacim Boivie, VD på HolidayPhone.

Lösningen är baserad på ett förbetalt USA kontantkort, med en amerikansk operatör som HolidayPhone har avtal med. HolidayPhone vidarebefordrar kundens svenska telefonnummer över VOIP till kontantkortet. Därmed slipper även kunden fakturor i efterhand. Sedan i somras erbjuder HolidayPhone möjligheten att ringa billigt i Thailand.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Joacim Boivie, VD
HolidayPhone AB
E-post: joacim.boivie@holidayphone.se
Web: www.holidayphone.se
Facebook: www.facebook.com/HolidayPhone

Om HolidayPhone

HolidayPhone erbjuder konsumenter och företag en möjlighet att ringa billigt i utlandet från sin mobiltelefon, samtidigt som man blir nådd på sitt svenska mobilnummer. För många resenärer innebär detta en besparing på 1000-tals kronor under resan, som kan användas bättre till annat.

Med HolidayPhone kan du som reser spara upp till 90% av dina telefonikostnader. Du blir nådd på ditt svenska mobilnummer och ringer hem billigt. Tjänsten är lätt att använda och det behövs varken programvaror, pinkoder eller annat krångel.