Ledarskapsutveckling i Norden AB

Är coaching en parodi eller leder det till resultat?

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 16:19 CEST

Coacherna i SVT:s nya TV-serie är en parodi. Ledarskapsutveckling i Norden AB har inget emot att SVT gör TV-program om olika fenomen i samhället men vill påpeka att det som händer i tv-serien inte har många likheter med hur en professionell coach arbetar. Vi jobbar inte som SVT:s coacher gör.

Ledarskapsutveckling i Norden AB erbjuder kvalificerad coaching till privata företag, myndigheter och organisationer. Vi har lång erfarenhet av coaching mot chefer, anställda i ledande befattning och tjänstmän. Vi har också jobbat med arbetslösa från Arbetsförmedlingen. Av samtliga arbetslösa som deltagit jobbcoachning hos oss har 56,6 % ett arbete efter avslutad jobbcoachning (enligt Arbetsförmedlingens definitioner för sökande som fått arbete). Ytterligare 7,5 % har påbörjat studier.

Ledarskapsutveckling i Norden AB har utbildad personal och följer International Coach Federations 11 kärnkompetenser samt följer dess etiska riktlinjer.

Den som önskar mer information om hur professionell coaching fungerar är välkommen att kontakta oss.

Kontakt: Helene Stolt, Ledarskapsutveckling i Norden AB, Vasagatan 33, 722 15 Västerås, telefon 021-38 28 12, e-post helene.stolt@ledarskapsutveckling.eu

Ledarskapsutveckling i Norden AB erbjuder tjänster inom psykoterapi, handledning, coaching, konsultation och utbildning. Företaget har verksamhet i Västerås och Stockholm samt över större delen av landet genom uppdragsverksamhet. Vi har avtal med Arbetsförmedlingen som kompletterande aktör som erbjuder personlig jobbcoach. Mer information om verksamheten finns på webbplatsen www.ledarskapsutveckling.eu