Freya News

Är din organisation smartare än en femteklassare?

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2015 10:49 CEST

Under tisdagskvällen mötte ”Breaking News” programledare Filip Hammar och Fredrik Wikingsson elever från Edboskolans klass 5A och 5B i en direktsänd debatt. Debatten bottnade i ett tidigare uttalande från programledarduon som menade att de var ”larviga” och borde lägga ner kampen för att rädda tv-programmet ”Geografens testamente”. Efter tv-sändningen kunde eleverna konstatera att de vunnit debatten på knockout och Filip och Fredrik fick göra en pudel. Trots framgången känner eleverna idag att debatten inte blev det de hade hoppats på:

– Visst är de glada för att Filip och Fredrik backade och bad om ursäkt för att de kallat eleverna för larviga, men de känner samtidigt att det de har kämpat för förminskades. De hade förberett sig med argument men fick ingen riktig chans att debattera – allt skämtades bort, säger elevernas lärare Maria Wiman.

Freya News och föreläsaren Per Lange, lanserar nu, i samarbete med företaget No Limits, filmen ”Är din organisation smartare än en femteklassare?” En film om skolklassernas arbete för att rädda ”Geografens testamente”, som på många sätt kan liknas vid en innovativ, välfungerande och framgångsrik organisation.

– Jag har arbetat med försäljning i tjugo år, hjälpt hundratals företag med deras säljstrategier runt om i världen och hållit kurser för över 15 000 deltagare. Utmaningen jag ser idag är att integrera försäljning, marknad och PR. Edboskolans femteklassare har lyckats med något som många i näringslivet misslyckas med: Att arbeta helt utan dessa gränser och att se på varandra i teamet som resurser och inte som konkurrenter. De har på ett harmoniskt sätt lyckats samlas kring ett gemensamt kommunikationsmål. Eftersom de så tydligt vet varför de vill uppnå sitt mål blir kommunikationen både autentiskt och stark.

No Limits vision lär ut Growth Mindset, kommunikation och entreprenörskap så att barn upplever det som roligt och lustfyllt. Vi utbildar och tränar barn och pedagoger på skolor, arrangerar öppna läger för barn, skriver böcker, håller föreläsningar, samt gör TV.

Freya News är Europas ledande account-based marketing-byrå. Vi samarbetar med flera av världens ledande B2B-företag och bygger successivt upp en gedigen erfarenhet och strategier för best of practice-kommunikation. Kort sagt: Vi vet hur du kan utveckla din digitala närvaro till reella intäktsströmmar.

Per Lange är en av de mest anlitade talararna i Sverige om kommunikation och försäljning. Han har personligen utbildat över 15 000 människor i försäljning. Hans styrmodeller och verktyg används av ett hundratal nordiska säljorganisationer. I Sverige föreläser Per Lange regelbundet för ledningsgrupper och styrelser.

Per Lange

per.lange@langesales.se